لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

درخواست عضو مجمع تشخیص مصلحت برای رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران


محمدباقر قالیباف، از سال ۱۳۸۴ تاکنون شهردار تهران است. او دو دوره هم برای ریاست جمهوری ایران تلاش کرده که ناموفق بوده است.
محمدباقر قالیباف، از سال ۱۳۸۴ تاکنون شهردار تهران است. او دو دوره هم برای ریاست جمهوری ایران تلاش کرده که ناموفق بوده است.

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران، خواستار رسیدگی قضایی به «تخلف‌های» شهرداری تهران شده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) روز چهارشنبه ۱۸ آذر، متن و تصویر نامه این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را منتشر کرده که در آن تصریح شده است: «تسری رویه‌های خلاف» شهرداری تهران به سایر شهر‌ها و استان‌ها «یکی از عوامل گسترش فساد و نابسامانی‌های اجتماعی و ایجاد عقده در مردم و کاهش اعتماد آن‌ها نسبت به نظام تلقی می‌شود».

ایلنا، نام عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که این نامه را نوشته، حذف کرده اما او را یکی از اعضای کمیسیون نظارت این مجمع معرفی کرده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیوست نامه خود، تعدادی از سوابق «خلاف»‌های شهرداری تهران را ذکر کرده و هشدار داده که طولانی شدن فرایند رسیدگی به تخلفات شهرداری، به «ادامه تخلفات» و «تجری متخلفان و ارتکاب موارد جدید» منجر خواهد شد.

«شروع تراکم‌فروشی از دهه ۷۰ و در دوران تصدی غلامحسین کرباسچی به منظور کسب درآمد برای شهرداری تهران، صدور مجوز افزایش دو طبقه در زمان تصدی محمود احمدی‌نژاد، ابلاغ سیاست ساماندهی کوهپایه و ممنوعیت ساخت و ساز در ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر در سال ۱۳۸۵، تبدیل برخی کاربری‌های فضای سبز به مسکونی و صدور پروانه ساختمان‌های ۱۱ طبقه و بیشتر در حریم ۱۸۰۰ متر و تذکر به شهرداری منطقه یک و نیز شهردار تهران درباره ضرورت برخورد با موارد خلاف از ۱۳۹۰ و بی‌توجهی مقامات شهرداری به تذکرات و تشدید تخلفات» از جمله سوابق «خلاف» شهرداری تهران به گفته این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

او همچنین گفته که سازمان بازرسی کل کشور، تخلفات شهرداری تهران را «مبرهن» تشخیص داده است و پرونده این تخلفات از سال ۱۳۹۳ و برای پیگیری قضایی به دادستانی ارجاع شده اما شهرداری با «عدم اعتنا» به این مسئله، «فرایند تخلف» را ادامه داده است.

در نامه این عضو کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه، تاکید شده که «با اطاله رسیدگی {در پرونده شهرداری تهران} جز شیوع خلاف و تباهی و ضایع شدن حقوق عمومی نباید انتظار دیگری داشته‌ باشیم».

محمدباقر قالیباف، از سال ۱۳۸۴ تاکنون شهردار تهران است. او ۱۰ سال است که علیرغم داشتن منتقدان و مخالفان متعدد حتی در شورای شهر تهران، این سمت را بر عهده دارد.

XS
SM
MD
LG