لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۳

راهپیمایی هزاران نفر در مسکو به یاد سیاستمدار کشته شده مخالف پوتین


هزاران نفر در مسکو، پايتخت روسيه برای يادبود بوريس نمتسوف تجمع کرده‌اند؛ نمتسوف معاون اسبق نخست‌وزیر روسیه و از سیاستمداران مخالف با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور کنونی این کشور، بود.

تصاوير زنده تلويزيون يورونيوز، هزاران نفر را نشان می‌دهد که در ساعات بعد از ظهر یکشنبه ۱۰ اسفند، با در دست داشتن تصاوير آقای نمتسوف در حال آماده شدن برای راهپيمايی در نزديکی کاخ کرملين هستند.

خبرگزاری روسی اینترفکس شمار افرادی که برای این تظاهرات در مرکز مسکو گرد آمده‌اند را «۱۶ هزار نفر» و خبرگزاری فرانسه شمار آنها را «بیش از ۷۰ هزار نفر» ذکر کرده‌است. حضور گسترده نيروهای امنيتی نيز در منطقه قابل مشاهده است.

به گزارش راديو اروپای آزاد/راديو آزادی، مقام‌های روسيه مجوز برگزاری اين راهپيمايی را صادر کرده‌اند.

انتظار می‌رود مراسم خاکسپاری آقای نمتسوف، سه‌شنبه هفته جاری برگزار شود.

بوريس نمتسوف، از مخالفان شناخته شده دولت روسيه جمعه هشتم اسفند، در مرکز مسکو و در نزديکی کاخ کرملين با شليک چهار گلوله کشته شد.

در ميان محکوميت اين اتفاق توسط تعدادی از رهبران کشورهای جهان، ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه نيز قتل آقای نمتسوف را محکوم کرده و کميته تحقيقی برای يافتن عاملان اين مسئله تشکيل داده است.

آنا دوريستکايا، دوست دختر بوريس نمتسوف که در اوکراين زندگی می‌کند، در هنگام قتل او در کنارش بود.

خبرگزاری روسی اينترفکس به نفل از وکيل خانم دوريستکايا نوشته که او هرچه را مشاهده کرده با کميته تحقيق در ميان گذاشته و خواهان بازگشت به اوکراين است.

اما او افزوده که آنا دوريتسکايا که هم‌اکنون در منزل يکی از دوستان آقای نمتسوف است، توسط ماموران امنيتی روسيه حفاظت می‌شود و از هرگونه رفت و آمد منع شده است.

XS
SM
MD
LG