لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۸

بازداشت یک تهیه کننده سابق صداوسیما در ایران


مصطفی عزیزی
مصطفی عزیزی

مصطفی عزيزی، نويسنده و تهيه کننده‌ پيشين صداوسيمای جمهوری اسلامی، نزديک به دو ماه است که در ايران در بازداشت به سر می‌برد.

آقای عزيزی که در سال ۲۰۱۰ از ايران خارج و مقيم کانادا شده بود، سال گذشته برای ديدار با اعضای خانواده به کشور باز می‌گردد اما مدتی بعد در روز۱۲ بهمن بازداشت و به زندان اوين منتقل می‌شود.

يک منبع نزديک به او به راديو فردا گفت که اين نويسنده و برنامه‌ساز تلويزيونی حدود يک ماه از دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی گذراند.

«توهين به رهبری، توهين به بنيانگذار جمهوری اسلامی و تبليغ عليه نظام»، از جمله اتهامات آقای عزيزی عنوان شده است.

مصطفی عزيزی، سابقه سال‌ها تهيه کنندگی در صداوسيما را دارد. مسابقه تلاش از جمله برنامه‌های تهيه شده توسط او در تلويزيون بود.

آرش عزيزی، پسر آقای عزيزی، در فيسبوک نوشته که پدرش وضع جسمی و روحی «خوبی» دارد، «اذيت فيزيکی» نشده و «تماس تلفنی و حضوری مرتب با اقوام» دارد.

پيش از اين، محمدحسن قشقاوی، معاون کنسولی وزارت امور خارجه ايران، گفته بود که در ميان ايرانيان خارج از کشور، «حداکثر سه درصد فعال اپوزيسيون» هستند که «مشکلاتی برای ورودشان به داخل وجود دارد» و «به محض ورود پرونده قضايی برايشان تشکيل می‌شود.»

مسئولان قوه قضائيه هم پيش از اين گفته‌اند ايرانيان خارج از کشور که در داخل ايران به شکل غيابی محکوم شوند، پس از بازگشت به کشور، بازداشت خواهند شد.

XS
SM
MD
LG