لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۷

نتانیاهو: ایران در اجرای آرزوی نابودی اسرائیل ناکام خواهد ماند


بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرائيل با تاکید بر اینکه این کشور در دفاع از خود «قاطعانه» عمل می‌کند، گفته است که ايران در اجرای آرزوی خود برای نابودی اسرائيل ناکام خواهد ماند.

آنگونه که سايت وزارت امور خارجه اسرائيل، شنبه ۱۱ بهمن گزارش داده، آقای نتانياهو در ملاقات با سربازان مجروح عمليات اخير حزب‌الله لبنان، گفته که «کشور اسرائيل در معرض تهديدهای مداوم حکومت اسلامی ايران قرار دارد که از نابودی اسرائيل سخن می‌گويد» اما تاکيد کرده است که جمهوری اسلامی «در اجرای اين آرزوی خويش ناکام خواهد ماند.»

نخست وزير اسرائيل با اشاره به اين مسئله، يک بار ديگر به جهان هشدار داده که «مبادا در مورد امور اتمی در برابر رژيم ايران کوتاه آيند و به توافقی برسند که حکومت ايران بتواند پتانسيل اتمی خود را حفظ کند و در يک فرصت مناسب و با زيرپا گذاشتن تعهدات پيشين خويش به ساخت بمب اتمی دست يابد.»

جمهوری اسلامی ايران از بدو تاسيس، موجوديت کشوری به نام اسرائيل را به رسميت نمی‌شناسد و رهبران آن بارها خواستار نابودی اسرائيل شده‌اند.

دولت اسرائيل به رياست بنيامين نتانياهو معتقد است که ايران قصد دارد در پوشش يک برنامه هسته‌ای به ظاهر صلح آميز، تسليحات اتمی توليد کند.

نخست وزير اسرائيل اخيرا هم گفته که در چند هفته آينده، احتمال شکل‌گيری توافقی ميان ايران و قدرت‌های جهانی بر سر پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی است و هشدار داده است که اين توافق برای اسرائيل «بد» و «غيرقابل قبول» خواهد بود.

اما آنگونه که راديو اسرائيل گزارش داده در ديدار با مجروحان عمليات اخير حزب‌الله، هم نخست وزير و هم وزير دفاع اسرائيل اعلام کردند که اين کشور قصد ندارد بر شدت بحران در خاورميانه بيافزايد و صرفا به طرف‌های مقابل خود توصيه کردند که از تعرض دست بردارند.

این در حالی است که حزب‌الله لبنان هم گفته که این گروه مایل به جنگ جدیدی با اسرائیل نیست.

موشه يعلون، وزير دفاع اسرائيل نيز بدون آنکه مسئوليت عمليات منتهی به مرگ تعدادی از فرماندهان حزب‌الله لبنان و سپاه پاسداران ايران در سوريه را بپذيرد، گفته که اين عمليات «بسيار ضروری بوده زيرا هدف حزب‌الله از حضور در جنوب لبنان و نزديکی مرزهای اسرائيل آماده ساختن زمينه برای برپايی يک پايگاه جديد تعرض عليه اسرائيل از خاک سوريه بوده است که بايد خنثی می‌شد.»

XS
SM
MD
LG