لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۸

حزب «ندای ایرانیان» از وزارت کشور مجوز فعالیت گرفت


حسينعلی اميری، قائم مقام وزارت کشور ایران، به خبرگزاری ایرنا گفته که کميسيون ماده ۱۰ احزاب با صدور مجوز فعاليت برای حزب «ندای ايرانيان» موافقت کرده است.

ايرنا در گزارش خود که روز دوشنبه ۱۰ آذر منتشر شده، از «ندای ايرانيان» به عنوان يک تشکل سياسی «اصلاح طلب» که در مرداد ۱۳۹۳ از وزارت کشور درخواست مجوز کرد، نام برده و تاکيد کرده که صادق خرازی، نماينده اسبق ايران در سازمان ملل متحد و سفير اسبق ايران در فرانسه از جمله اعضای اين حزب است.

تعدادی ديگر از اعضای عمدتا جوان‌تر و سابق جبهه مشارکت و ستادهای انتخاباتی ميرحسين موسوی، از اعضای موسس اين حزب هستند.

صادق خرازی هم از نزديکان محمد خاتمی، ریيس جمهوری اسبق ايران، است و هم به واسطه ازدواج خواهرش با يکی از فرزندان علی خامنه‌ای، با رهبر جمهوری اسلامی روابط نزديکی دارد. صادق خرازی همچنين برادرزاده کمال خرازی، وزير اسبق امور خارجه در دولت محمد خاتمی و ریيس کنونی شورای راهبردی روابط خارجی با حکم آيت‌الله خامنه‌ای است.

صادق خرازی مدتی پيش عکسی مشترک با قاسم سليمانی، فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران منتشر کرد که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت و در مصاحبه‌ای با سايت «نامه نيوز» نيز گفت که «فعاليت‌های قاسم سليمانی، آبروی منطقه‌ای، تحکيم و اقتدار جمهوری اسلامی را به دنبال دارد».

ندای ايرانيان در نخستين بيانيه خود، با تاکيد بر «اصلاح طلبی» و «دوری از تندروی»، افزوده بود که به دنبال «تقويت مردم سالاری و نهادينه شدن پيام هشت ماده‌ای حضرت امام خمينی» است.

پيش از اين، عيسی سحرخيز، از روزنامه‌نگاران شناخته شده اصلاح طلب، در مطلبی با عنوان «حزب حاکم‌پسند» در سايت «جرس»، نوشته بود شايعاتی وجود دارد که اساسنامه حزب ندای ايرانيان، پيش از ارائه به وزارت کشور، از طريق «حلقه خويشاوندی» به تاييد رهبر جمهوری اسلامی رسيده است.

XS
SM
MD
LG