لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۰

واکنش اوباما به حوادث بروکسل: تروریست‌ها را شکست می‌دهیم


باراک اوباما در سفری تاریخی به کوبا سفر کرده است.
باراک اوباما در سفری تاریخی به کوبا سفر کرده است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، با محکوم کردن حملات تروریستی در بلژیک، تصریح کرده که واشینگتن «هر کاری که لازم باشد برای کمک به دوست و متحد قدیمی» خود انجام خواهد داد.

آقای اوباما که در کوبا به سر می‌برد روز سه‌شنبه سوم فروردین خواستار «اتحاد جهانی برای مبارزه با تروریسم» شده و گفته است: «ما می‌توانیم آنهایی که امنیت مردم در تمام جهان را تهدید می‌کنند، شکست بدهیم و این کار را خواهیم کرد».

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رییس جمهوری آمریکا اندکی پیش از این سخنان، در تماس تلفنی با شارل میشل، نخست‌وزیر بلژیک، حوادث تروریستی بروکسل را به او تسلیت گفته بود.

جان کری، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز در تماس تلفنی با همتای بلژیکی خود، گفته که این وقایع «تاکیدی بر لزوم فشار و همکاری هماهنگ کشورها در مبارزه با افراط گرایی» است.

فرودگاه و یک ایستگاه مترو در بروکسل، پایتخت بلژیک، صحنه وقوع چند انفجار در صبح سوم فروردین بود. در اثر این انفجارها که حداقل یکی از آنها انتحاری اعلام شده است، دست‌کم ۳۵ نفر کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

بروکسل مقر ساختمان‌ها و دفاتر شورا، کمیسیون، پارلمان و اتحادیه اروپا است و به همین خاطر به «پایتخت اروپا» شهرت دارد.

انفجارها در بروکسل، تنها چند روز پس از دستگیری صلاح عبدالسلام در یکی از محله‌های این شهر رخ داد. گفته می‌شود که آقای عبدالسلام، طراح عملیات تروریستی ماه آبان در پاریس، پایتخت فرانسه بود.

گروه حکومت اسلامی (داعش) مسئولیت حملات پاریس را که ۱۳۰ کشته و صدها مجروح بر جا گذاشت، بر عهده گرفته بود.

آن حملات و حملات امروز بزرگترین حملات تروریستی تاریخ فرانسه و بلژیک محسوب می‌شوند.

XS
SM
MD
LG