لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۳

برگزاری تجمع در ۷۰ شهر دنیا توسط کمپین حمایت از توافق هسته‌ای


کمپین حمایت از توافق هسته‌ای با ایران اعلام کرده که روز شنبه ۲۴ مرداد در ۷۰ شهر جهان تجمعات و راهپیمایی‌هایی برگزار خواهد کرد.

این کمپین با صدور اطلاعیه‌ای از روز شنبه به عنوان «روز جهانی صلح برای ایران» نام برده و پیش‌بینی کرده که هزاران نفر در سراسر جهان در راهپیمایی‌ها و تجمعات این روز شرکت خواهند کرد.

به گفته ترتیب‌دهندگان کمپین حمایت از توافق هسته‌ای، این برنامه قرار است در شهرهایی مانند واشینگتن، نیویورک، اوتاوا، پاریس، توکیو و ملبورن برگزار شود.

در اطلاعیه دعوت به این تجمعات گفته شده که توافق اتمی جهان و خاورمیانه را به جایی امن‌تر تبدیل می‌کند، به شهروندان ایرانی فرصتی برای آسایش از تحریم‌های کمرشکن می‌دهد و آغاز روابط دوستانه میان ایران و آمریکا را ممکن می‌کند.

کمپین حمایت از توافق هسته‌ای همچنین از «لابی‌های جنگ‌طلب در آمریکا» به علت «خرج میلیون‌ها دلار برای نابودی» این توافق انتقاد کرده است.

در روزهای اخیر، تجمعاتی در حمایت از توافق هسته‌ای در شهرهایی مانند وین، پایتخت اتریش و ایروین کالیفرنیا برگزار شده است.

تجمع در وین:

توافق هسته‌ای با ایران مخالفان زیادی در دولت اسرائیل و کنگره آمریکا دارد. کنگره ایالات متحده می‌تواند این توافق را رد کند. هرچند باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا موکدا تکرار کرده که رد کردن این توافق توسط کنگره را وتو خواهد کرد اما در صورتی که دو سوم اعضای سنا و مجلس نمایندگان با وتوی اوباما مخالفت کرده و به این مسئله رای دهند، رئیس جمهور نیز امکان وتوی آن را نخواهد داشت.

XS
SM
MD
LG