لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۱

روسیه واردات مواد غذایی از آمریکا و اتحادیه اروپا را ممنوع کرد


دمیتری مدودویف، نخست وزیر روسیه
دمیتری مدودویف، نخست وزیر روسیه

روسیه اعلام کرد که مسکو در واکنش به تحریم‌های غرب، واردات مواد غذایی، سبزی و میوه، گوشت، ماهی، شیر و لبنیات را از آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ ممنوع کرده است.

به گزارش رویترز، دمیتری مدودویف، نخست وزیر روسیه این تصمیم را در جلسه روز پنجشنبه ۱۶ مرداد دولت اعلام کرد.

آقای مدودویف گفته که «هیچ چیز مثبتی در تحریم وجود ندارد و این یک تصمیم سخت بود» اما افزوده که «ما باید این تصمیم را می‌گرفتیم.»

ممنوع شدن واردات مواد غذایی از کشورهای غربی، به موجب فرمان ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه به دولت این کشور صورت می‌گیرد که خواستار ممنوعیت یا محدودیت ورود مواد غذایی تولید غرب به روسیه شده بود.

آقای پوتین خواستار این شده بود که این ممنوعیت علیه کشورهایی اتخاذ شود که در تحریم روسیه به دلیل حمایت مسکو از شورشیان مسلح مخالف دولت اوکراین، مشارکت داشته‌اند.

به گفته نخست وزیر روسیه، ممنوعیت واردات مواد غذایی غربی به این کشور، از هفتم ماه اوت (۱۶ مرداد) آغاز می‌شود و یک سال ادامه خواهد داشت.

روسیه در ماه مارس ۲۰۱۴ منطقه خودمختار کریمه در جنوب اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد. مسکو همچنین متهم است که تسلیحات سبک و سنگین در اختیار شورشیان مخالف دولت اوکراین در شرق این کشور می‌گذارد.

در ماه ژوئیه نیز یک هواپیمای خطوط هوایی مالزی که از آمستردام عازم کوالالامپور بود، در آسمان شرق اوکراین هدف یک موشک قرار گرفت و تمام ۲۹۸ سرنشین آن کشته شدند.

غرب می‌گوید که شورشیان مسلح طرفدار روسیه، این هواپیما را با استفاده از سیستم موشک‌های ضدهوایی روس که توسط روسیه در اختیار آن‌ها گذاشته شده بود، منفجر کردند.

این اتفاقات باعث شده تا کشورهای غربی، تحریم‌هایی را علیه مسکو و مقام‌های آن تصویب و اجرایی کنند.

XS
SM
MD
LG