لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۶

پایان دومین جلسه دادگاه مهدی هاشمی


مهدی هاشمی بهرمانی
مهدی هاشمی بهرمانی

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام‌های مهدی هاشمی، یکشنبه ۱۲ مرداد، به طور غیر علنی برگزار شد.

ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، به نقل از محمود علیزاده طباطبایی، یکی از سه وکیل مدافع آقای هاشمی گزارش داده که در جلسه دوم دادگاه، قرائت کیفرخواست موکل‌اش به پایان رسید.

او در عین حال با بیان اینکه جلسات بعدی به تفهیم اتهام و دفاع در برابر اتهامات اختصاص خواهد یافت، گفت که زمان برگزاری جلسه بعدی هنوز مشخص نیست.

جلسه نخست دادگاه پسر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، شنبه ۱۱ مرداد، برگزار شده بود.

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه، دادگاه رسیدگی‌کننده به اتهام‌های مهدی هاشمی است.

ایسنا گزارش داده که به علت غیر علنی بودن جلسه دادگاه، وکلای مدافع متهم از بیان جزئیات آن خودداری کرده‌اند.

اما وحید ابوالمعالی، یکی از وکلای مدافع، از نحوه انتشار اخبار دادگاه موکل‌اش توسط صدا و سیما ابراز نارضایتی کرده است.

در همین حال برخی از نمایندگان اصولگرای مجلس شورای اسلامی و شخصیت‌های این جناح، خواستار محاکمه و مجازات مهدی هاشمی به دلیل آنچه «فساد اقتصادی و سیاسی» عنوان کرده‌اند، شده‌اند.

این در حالی است که همچنان اتهام‌های رسمی آقای هاشمی اعلام نشده است.

محمدعلی اسفنانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس به خبرگزاری فارس گفته که با محاکمه مهدی هاشمی «تصور غلط 'قانون برای ضعفا است' از بین می‌رود» و افزوده که «افراد قوی و منتسب به اشخاص بزرگ هم به چنگال قانون گرفتار می‌شوند.»

اما غلامعلی جعفرزاده، یک نماینده دیگر مجلس به ایسنا گفته است: «برخی تندرو‌ها به دستگاه قضایی فشار می‌آورند که خارج از حدود و اختیارات قانونی خود انتقام پدر را از پسر بگیرد.»

مهدی هاشمی بهرمانی، پس از برگزاری جلسه اول دادگاه در صفحه فیس‌بوک خود، روند این جلسه را «راضی‌کننده» دانست.

او نوشت: «از دادگاه که بیرون آمدم پشت کامپیو‌تر نشستم تا خبرهای مربوط به خودم را بخوانم. صادقانه می‌گویم تا پیش از این تصور می‌کردم خود و خانواده‌ام با رسانه‌هایی مواجه هستیم که به لحاظ فکری تفاوت‌هایی با ما دارند و به همین دلیل خبر‌هایشان علیه ماست. امروز که مطالب چند خبرگزاری و سایت وابسته به نهادهایی که همه می‌دانید کجاست، خواندم به این نکته پی بردم که این‌ها رسانه نیستند. ما با یک دستگاه عریض و طویل اطلاعاتی مواجه هستیم که رسانه مکتوب، اینترنتی و تصویری هم دارد.»

XS
SM
MD
LG