لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۲
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه
ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه

پوتین: روسیه در نظر ندارد کریمه را به خاک خود ملحق کند

ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه، روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که ارتش اوکراین قدرت را در این کشور به دست گرفته و کودتای ضد قانون اساسی انجام داده است. وی افزوده که روسيه در نظر ندارد کريمه را به خاک خود الحاق کند.

۱۴:۲۴ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
در حاليکه نخست وزير اوکراين گفته که اين کشور کريمه را به کسی تسليم نخواهد کرد، رئيس مجلس جمهوری خودمختار کريمه، از برگزاری رفراندوم در اين شبه جزيره با هدف «تقويت موقعيت و قدرت» اين جمهوری در ۳۰ مارس خبر داد.
۱۴:۲۸ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
رئيس مجلس کريمه گفته که اين جمهوری خودمختار، دستوراتی که از کی‌یف، پايتخت اوکراين صادر شود را نخواهد پذيرفت.
۱۴:۳۳ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
وزیر امور خارجه روسیه، تهدید این کشور به «تحریم و بایکوت» را به شدت مورد انتقاد قرار داد.
۱۴:۳۷ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
سرگی لاوروف گفته «آنهايی که وضعيت کنونی را تجاوز تفسير کرده و ما را به تحريم و انزوا تهديد می‌کنند، همان کسانی هستند که اوکراينی‌ها را به دوری از گفت‌وگو تشويق و جامعه اين کشور را دوقطبی کرده‌اند.»
۱۶:۰۷ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
ويليام هيگ، وزير امور خارجه بريتانيا گفته که غرب اميدوار است راه‌حلی ديپلماتيک برای بحران در شبه جزيره کريمه به دست بيايد. او که به کی‌يف سفر کرده از وضعيت کريمه به عنوان بزرگترين بحران در روابط بين‌الملل نام برد و تصريح کرد دنيا هرگز اين وضعيت را نخواهد پذيرفت.
۱۶:۱۱ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
وزير امور خارجه بريتانيا در عين حال که ابراز اميدواری کرده بحران کريمه با فشار اقتصادی و سياسی بر مسکو حل شود، گفته که اقدام نظامی در برنامه نيست. با وجود اين، آقای هيگ تصريح کرده که اگر بحران پايان نيابد، روسيه بهای متفاوتی خواهد پرداخت.
۱۶:۳۳ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
وزارت دفاع اوکراين می‌گويد جت‌های جنگنده روسيه، دو بار در طول شب دوشنبه، حريم هوايی اوکراين بر فراز دريای سياه را نقض کرده‌اند. بر اساس اين گزارش، نيروی هوايی اوکراين با به پرواز در آوردن يک جنگنده سوخو۲۷ مانع از هرگونه اقدام تحريک آميز ديگری شده است.
۱۶:۳۹ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
نخست وزير اوکراين هشدار داده که درگيری نظامی در اين کشور، ثبات را در کل منطقه از بين می‌برد.
۱۶:۴۳ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
آرسنی ياتسنيوک، نخست وزير اوکراين گفته طرفدار راه حل ديپلماتيک برای پايان دادن به بحران است اما به روس‌تبارانی که قدرت را در کريمه به دست گرفته‌اند اجازه نخواهد داد اين شبه جزيره را ضميمه خاک روسيه کنند.
۱۶:۴۸ ۱۲.۱۲.۱۳۹۲
نخست وزير اوکراين به دولت «خودخوانده و نامشروع» کريمه هشدار داد که «دارايی ملی اوکراين را غارت نکند.»

بیشتر

XS
SM
MD
LG