لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۳

سفر مقام ارشد سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه به ایران


والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه
والری آموس، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه

والری آموس، معاون دبيرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه، روز يک‌شنبه، ۲۶ مرداد، به ايران سفر می‌کند تا درباره «گسترش همکاری‌های بشردوستانه ميان ايران و جامعه جهانی» با مقام‌های جمهوری اسلامی گفت‌وگو کند.

به گزارش روز جمعه، ۲۴ مرداد، خبرگزاری فرانسه، در اطلاعيه‌ای که سازمان ملل متحد منتشر کرده، آمده است که اين سفر همچنين می‌تواند «فرصتی برای جلب توجه به تجربه و تخصص قابل توجه ايران در مديريت فجايع انسانی» باشد.

«تشويق ايران به شرکت در مباحث پيرامون آينده نظام بشردوستی پيش از نشست بين‌المللی بشردوستانه سال ۲۰۱۶» از ديگر دلايل سفر خانم آموس به ايران ذکر شده است.

خبرگزاری فرانسه از سابقه طولانی ايران در مواجهه با بلايای طبيعی مانند سيل و به ويژه زلزله‌های ويرانگر، به عنوان دلايل کسب تجارب بالای ايران در مديريت فجايع نام برده است.

سفر مقام ارشد سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه به ايران در حالی صورت می‌گيرد که جمهوری اسلامی تاکنون اجازه ورود گزارشگر ويژه اين سازمان به ايران را صادر نکرده است.

احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران، در چند سال گذشته بارها خواهان سفر به ایران شده، اما هر بار با پاسخ منفی مقامات جمهوری اسلامی مواجه شده است.

محمدجواد لاريجانی، رئيس ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، آقای شهيد را به همکاری با دشمنان ايران و منافقان متهم کرده و او را «احمق شرير» ناميده است.

XS
SM
MD
LG