لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۰

اژه ای: خاوری برگردد و محاکمه شود برایش بهتر است


غلامحسین محسنی اژه ای دادستان کل ایران درباره پرونده ستاد سوخت، توصیه به محمود رضا خاوری متهم پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی و فراری‌ پرونده فساد گسترده مالی اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، آقای محسنی‌اژه‌ای روز شنبه ۲۰ اردیبهشت در دیدار با خبرنگاران درباره پرونده تخلفات مالی در ستاد سوخت گفت: این پرونده نیز در حال رسیدگی است و تاکنون در این زمینه سه نفر بازداشت شدند. تعدادی هم قبلا با قرارهای مناسب آزاد شدند هرچند پرونده آنان همچنان مفتوح است.

در این رابطه، هفته گذشته خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، از بازداشت «محمد رویانیان» مدیر عامل پیشین باشگاه پرسپولیس و رییس سابق ستاد سوخت خبره داد.

آقای رویانیان که در ارتباط با پرونده تخلف مالی ستاد سوخت بازداشت شد، یک روز بعد یعنی روز سه شنبه هفته گذشته با یکصد میلیارد تومان قرار وثیقه آزاد شد.

اما آقای محسنی اژه ای درباره فردی که هفته گذشته در ارتباط با پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی دستگیر شد؛ نیز گفت که این فرد مسئول یا مقام دولتی نبوده بلکه یکی از عناصری است که با شخص مه‌آفرید امیر خسروی کار می‌کرده است.

مَه‌آفرید امیرخسروی که با نام امیرمنصور آریا نیز از او نام برده می شود، در شهریور ۱۳۹۰ به اتهام اختلاس چند هزار میلیارد تومانی دستگیر شد.

به گفته آقای اژه ای فرد دستگیر شده ارتباطاتی با برخی بانک‌ها و نهادها داشته و رابط برخی دریافت‌ها هم بوده است.

آقای اژه ای، دادستان ایران همچنین درباره محمود رضا خاوری متهم اختلاس سه هزار میلیارد تومانی گفت به آقای خاوری و سایر متهمان به روش‌های مختلف، اعلام کرده ایم که اگر برگردند حتما به نفعشان خواهد بود.

به گفته آقای اژه ای خاوری الان فراری است، هرچند در نهایت دست عدالت به او خواهد رسید، ولی اینکه برگردد و محاکمه شود بیشتر برایش نفع دارد تا اینکه فراری باشد و در غیاب او و دیگر فراری‌ها، هر کس هرچه می‌خواهد به آنها نسبت دهد.

دادستان کل ایران درباره ادعای وکیل مه‌آفرید امیر خسروی مبنی بر موافقت رئیس کل سابق دادگستری استان تهران با رسیدگی دوباره به پرونده این متهم گفت: اینگونه پرونده‌ها در صلاحیت رئیس دادگستری استان نیست.

به گفته او در صورتی اعمال ماده ۱۸ پذیرفته می‌شود که شخص رئیس قوه‌قضاییه تشخیص بدهد خلاف بیّن شرعی صورت گرفته است.

شهریور ۱۳۹۰ مقامات و رسانه‌های ایران از کشف اختلاسی بزرگ در بانک‌های ایران خبر دادند که برخی افراد توانسته بودند با نفوذ خود مبلغ ۳ هزارمیلیارد تومان را از شبکه‌های بانکی ایران اختلاس کنند.
XS
SM
MD
LG