لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۶

آتش‌سوزی مهیب در انبار بزرگ روغن در قزوین «مهار شد»


نمایی از آتش سوزی روز سه شنبه در قزوین (عکس: سایت صبح قزوین)
نمایی از آتش سوزی روز سه شنبه در قزوین (عکس: سایت صبح قزوین)
ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری‌های ایران، آتش‌سوزی مهیبی که عصر سه‌شنبه در یک انبار بزرگ روغن خودرو، در شهر قزوین روی داد سرانجام پس از هفت ساعت مهار شد.

این آتش‌سوزی در خیابان شیشه‌چی قزوین رخ داده و به گفته مسولان محلی، تلفاتی نداشته است.

سعید میربها، فرماندار قزوین، پیشتر به خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت که تنها یک آتش نشان بر اثر استنشاق گاز به مراکز درمانی اعزام شده و با تلاش نیروهای آتش نشانی از سرایت این شعله‌ها به اماکن مجاور محل حادثه و همچنین انبار چوب که در مجاورت محل حادثه قرار داشت پیشگیری شد.

به گفته او، تمامی عوامل آتش نشانی قزوین و شهرهای اطراف برای اطفای حریق بسیج شدند.

مسعود نصرتی، شهردار قزوین، نیز به ایرنا گفت که «به دلیل گستردگی این آتش سوزی علاوه بر تلاش تمامی گروه‌های آتش نشانی شهر قزوین، آتش نشانی‌های شهرهای همجوار مانند آبیک، تاکستان، البرز و محمدیه نیز اکیپ‌های خود را وارد عمل کردند».

به گفته او، انتشار برخی از اخبار مبنی بر احتمال انفجار مخزن ۱۸ هزار لیتری در زیر زمین محل آتش سوزی طبق بررسی‌های انجام شده صحیح نیست.

پیشتر برخی از خبرگزاری‌های ایران از جمله فارس، از احتمال بروز انفجار در این مخزن خبر داده بودند.

در همین حال، حبیب اله بهتویی، رییس مرکز مدیریت سوانح و فوریت های پزشکی استان قزوین دیگر گزارش‌های منتشره در خصوص تلفات بالای این حادثه را رد کرده و گفته است: «بر خلاف آمارهای غیر رسمی و ناصحیحی که برخی از خبرگزاری‌ها از تعداد بالای تلفات و مصدومان این حادثه مهیب منتشر کرده‌اند، تنها یک مصدوم در مراکز درمانی بستری شده است».

گزارش‌ها حاکی است که انفجار در این انبار روغن خودرو در بلوار اسدآبادی، خیابان شیشه چی واقع در جنوب غربی شهر قزوین رخ داد و شدت آتش سوزی به حدی است که دود و شعله‌های آتش در بسیاری از مناطق شهر قزوین قابل دیدن است.
XS
SM
MD
LG