لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۹

فدراسیون فوتبال: کی روش را می‌خواهیم، ولی با همان مبلغ


علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال
علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال

یک روز پس آنکه کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل گفت که فدراسیون فوتبال باید پیشنهادی مکتوب را برای ادامه کارش ارایه کند، عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این فدراسیون تمایلی برای کار با مربی ایرانی ندارد و تمدید قرارداد کی‌روش یا جذب مربی خارجی دیگر در دستور کار است.

روز چهارشنبه ۱۱ تیرماه، محمد احسانی عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ایران به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت که البته مبلغ قرارداد جدید با کارلوس کیروش نباید تغییر کند.

به این ترتیب گویا فدراسیون فوتبال ایران تصمیمش را درباره انتخاب سرمربی تیم ملی گرفته و بر این اساس به کارلوس کی‌روش پیشنهاد تمدید قراردادش با مبلغ قرارداد قبلی به اضافه پاداش‌های ویژه و البته توافقی با جزئیات بیشتر را ارایه خواهد کرد و در غیر این صورت با مربی خارجی دیگری مذاکره می‌کند.

به گفته آقای احسانی، پس از نشست کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ایران درباره کادر فنی تیم ملی فوتبال، برآیند نظر اعضا بر این بوده که تلاش شود تا توافق جامع و کاملی با آقای کی‌روش انجام شود.

او با بیان اینکه تمدید قرارداد کی روش به نفع دو سوی ماجراست گفت که این مربی حرفه‌ای سه سال در فوتبال ایران حضور داشته و اکنون می‌تواند با شناخت از وضعیت فوتبال ایران، به کارش ادامه دهد.

به گفته عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ایران، از دیگر سو به خدمت گرفتن مربی جدید زمان‌بر خواهد بود واو تا به شناخت دقیقی از وضعیت فوتبال ما و بازیکنان ایرانی برسد، ممکن است فرصت بسیاری از دست رود و که این مسئله با توجه به نزدیک بودن زمان مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا منطقی نیست.

آقای کی‌روش چهارشنبه شب گذشته پس از بازگشت به ایران گفت با اینکه ایران و ایرانی ها برای همیشه در قلبش جا دارند، اما احتمال مربیگری اش در ایران کم است.

اکنون آقای احسانی در بیان نکته های منفی کارنامه کی‌روش به ایسنا گفته که یکی از موضوعات مد نظر مسئله دستیاران کی‌روش خواهد بود.

به گفته عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، کی‌روش و هر مربی دیگری حق ندارد فوتبال و مربیان ایران را کوچک بشمارند.

او در توضیح بیشتر گفت «دو مربی خارجی که یکی از آن‌ها اتفاقا پرتغالی هم بود و هر دو را خود کی‌روش به ایران آورده بود، وسط کار از تیم جدا شدند. دستیار ایرانی او یعنی امید نمازی هم از تیم ملی رفت. مجید صالح هم که همین اواخر به کادر فنی اضافه شد، پیش از جام جهانی کناره‌گیری کرد و باید ریشه یابی شود چرا؟»

او درباره اینکه درخواست فدراسیون از کی‌روش درباره دستیار ایرانی به طور مشخص چیست نیز گفت که پیشنهاد فدراسیون این است که چند مربی ایرانی خوب، جوان و بااستعداد را به کی‌روش معرفی کند، تا او از میان مربی دستیار دلخواه خود را انتخاب کند و در کادر فنی تیم حضور فعال داشته باشد.

عضو کمیته فنی و توسعه فدراسیون درباره پیشنهاد مالی مشخص فدراسیون به کی‌روش نیز گفت که فدراسیون به این جمع‌بندی رسید که او به لحاظ مالی قرارداد بدی را با ما نبسته بود و الان هم به صورت شفاف، از کی‌روش می‌خواهیم تا مبلغ قرارداد جدیدش بر اساس رقم قبلی باشد.

به گفته او درخواست فدراسیون فوتبال دقیقا این است که همان دستمزد را به او بدهد مضاف بر اینکه اگر موفقیتی برای تمام تیم‌های ملی از تیم ملی بزرگسالان گرفته تا امید و جوانان حاصل شد، کی‌روش پاداش مشخصی را دریافت کند.

صبح چهارشنبه چهارم تیرماه محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ایران، گفته بود که هیچ مخالفتی با تمدید قرار داد کیروش وجود ندارد ولی او باید به برخی تعهدات و مسایل پابند باشد.

XS
SM
MD
LG