لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۳

واکنش نمایندگان به حاشیه‌های درخواست رسایی برای حضور در جام جهانی


حمید رسایی نماینده اصولگرای مجلس در ایران
حمید رسایی نماینده اصولگرای مجلس در ایران
به دنبال درخواست مجلس از وزارت امور خارجه برای صدور گذرنامه سیاسی به قصد حضور حمید رسایی نماینده اصولگرا در برزیل برای تماشای جام جهانی فوتبال، برخی نمایندگان، نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روز یکشنبه ۱۸ خرداد حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات رئیسه‌ مجلس با اشاره به این خبر و اعزام حمید رسایی - نماینده‌ مجلس - به مسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل، گفت که موضوع سفر آقای رسایی به برزیل، بنا به تقاضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و نامه‌ رسمی مبنی بر ضرورت این سفر به قصد نظارت مطرح شد.

آقای سبحانی نیا نگفت که آقای رسایی قرار است به چه منظور و بر چه موضوعی نظارت کند.

پیش از سخنان آقای سبحانی‌نیا ، نادر قاضی پور دیگر نماینده مجلس، در این باره و در اعتراض به درخواست مجلس برای اعزام حمید رسایی، به علی لاریجانی رئیس مجلس تذکر داده بود و علی لاریجانی هم قول بررسی داد.

تا اینکه حسین سبحانی‌نیا، عضو هیات رئیسه‌ مجلس، در پاسخ به آقای قاضی پور گفت که روال معمول این است که بعد از موافقت با سفرها، این موضوع به تشریفات مجلس اعلام می‌شود و تشریفات نیز از مراجع مسوول از جمله وزارت امور خارجه، درخواست پیگیری سفر نمایندگان را می‌کند.

آقای سبحانی نیا گفت: بر همین اساس، تشریفات مجلس در نامه‌ای رسمی به وزارت امور خارجه خواست تا اقدامات لازم برای صدور ویزای آقای رسایی و همراه ایشان که یکی از کارشناسان مربوط هستند، انجام شود.

نماینده‌ نیشابور در مجلس همچنین گفت: تشریفات مجلس این کار را به‌درستی و طبق وظیفه‌ خود انجام داد و کارها طبق روال پیش رفت؛ اما باید بررسی شود که نامه‌یادشده از چه طریقی در اختیار برخی سایت‌ها قرار گرفت.

آقای سبحانی‌نیا با بیان این‌که درخواست اعزام رسایی به برزیل در چارچوب ضوابط داخلی مجلس مطرح شده، گفت: به‌نظر می‌رسد درباره‌ انجام این سفر، قدری بزرگ‌نمایی شده، اما این مسأله آن‌قدر هم بزرگ نبوده است.

از زمان درخواست اداره تشریفات مجلس، به وزارت خارجه برای صدور گذرنامه سیاسی جهت حضور حمید رسایی به همراه یک کارشناس در جام جهانی، این پرسش از سوی برخی رسانه‌ها مطرح شد که دلیل حضور آقای رسایی در جام جهانی چیست؟

این در حالی است که به گزارش وبسایت تابناک، آقای رسایی از نمایندگانی است که همواره در نطق‌های خود در مجلس نگرانی‌های بسیاری درباره چگونگی هزینه کرد بیت‌المال مطرح می‌کند.
XS
SM
MD
LG