لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۴

رئیس سازمان زندان‌ها: با زندانیانی که زندان را ناامن می‌کنند برخورد می‌کنیم


 جهانگیر
جهانگیر
با گذشت حدود دوماه از حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین و ضرب و شتم زندانیان سیاسی، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها می‌گوید که با زندانیانی که زندان‌ها را نا امن کنند، برخورد جدی می‌کنیم.

بنا بر گزارش‌های منتشر شده روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه پس از ورود شماری از ماموران امنیتی و ضد شورش به بند ۳۵۰ اوین و مقاومت زندانیان سیاسی در برابر دستور تخلیه بند، بیش از ۳۰ زندانی به شدت مضروب شدند؛ متعاقب این رویداد غلامحسین اسماعیلی از ریاست سازمان زندان‌ها به ریاست کل دادگستری استان تهران انتقال یافت. انتقالی که به گفته مقام‌های قضایی ربطی به رویدادهای بند ۳۵۰ نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اکنون و پس از حدود دو ماه، اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به اینکه صد زندانی از پابند الکترونیکی استفاده می‌کنند، می‌گوید: «با افرادی که زندان را تبدیل به محیط ناامن کنند، برخوردهای لازم انجام می‌شود.»

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران درباره تغییرات صورت گرفته در سازمان زندان‌ها گفت از زمانی که ریاست سازمان زندان‌ها را عهده گرفته، تلاش کرده اطلاعات را جمع‌آوری کند و برای جمع‌آوری این اطلاعات به چند زندان در استان‌های مختلف سرکشی کرده است.

به گفته او آسیب‌های داخل زندان شناسایی شده که به زودی در یک نشست خبری در این زمینه توضیحات کاملی را ارائه خواهد کرد.

او بدون تفکیک زندانیان به حمایت از خانواده زندانیان اشاره کرده و گفته است که کاهش آسیب‌های زندان جمعیت کیفری و حمایت از خانواده زندانیان از جمله برنامه‌های اوست.

رئیس سازمان زندان‌ها گفته که «این سازمان سعی می‌کند زندانیانی را که می‌توانند بیرون از زندان باشند، با استفاده از تجهیزات نوین زیر نظر داشته باشد.»

آقای جهانگیر در توضیح این موضوع گفته در حال حاضر طرح پابند الکترونیک در شهرهای اصفهان و تهران به صورت آزمایشی استفاده می‌شود که این طرح از ابتدای امسال آغاز و در حال حاضر صد زندانی با استفاده از این پابندها در بیرون از زندان تحت کنترل هستند.

رییس جدید سازمان زندان‌ها در این نشست خبری از هر گونه اطلاع‌رسانی درباره متهمان و سرانجام وضعیت پرونده بازرسی خشن از بند ۳۵۰ زندان اوین در ۲۸ فروردین ماه خودداری کرد.
XS
SM
MD
LG