لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۴

ادامه هوای ناسالم تهران همزمان با ورود جبهه هوای سرد به ایران


در شرایطی که هوای تهران با ایستادن شاخص ذرات معلق خطرناک در شرایط ناسالم قرار دارد، سازمان هواشناسی ایران از بارش برف در غرب، جنوب غرب و شمال شرق و همچنین از کاهش نسبی دما در نوار شمالی ایران خبر داده است.

وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، دوشنبه۲۶ آبان، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفته که بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، بر میزان غلظت تمام آلاینده‌ها افزوده شده است .

میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق به تقریبا دو و نیم میکرون فراتر از حد مجاز رسیده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون برای گروه‌های سنی حساس (کودکان و سالمندان) در شرایط ناسالم قرار دارد.

ایستگاه‌های اقدسیه، ستاد بحران، شهرری، پارک رازی، پارک سلامت، پارک شکوفه، پارک قائم، دانشگاه تهران، سوهانک و فرمانداری شهرری به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارند.

اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون برای گروه‌های حساس، شامل افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و افراد مسن است.

همزمان احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از بارش برف در غرب، جنوب غرب و شمال شرق کشور و همچنین از کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خبر داده است.

او گفته که بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، نواحی مرکزی و دامنه‌های البرز کاهش دمای هوا و بارندگی رخ خواهد داد.

از امروز سه شنبه جبهه هوای سرد به تدریج نواحی شمال شرق و برخی نقاط شرق را نیز دربر می گیرد و در شمال غرب به تدریج از مقدار ابرها کاسته می شود که بارش در این روز در استان‌های لرستان، چهارمحال بختیاری و شمال خوزستان شدیدتر خواهد بود.

به گزارش سازمان هواشناسی روز چهارشنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه داشته و به تدریج از اواخر وقت، این سامانه بارشی از ایران خارج می‌شود.

آسمان تهران نیز در دو روز آینده با وجود آلودگی، نیمه ابری و درپاره‌ای نقاط ابری همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات نیز بارش برف پیش‌بینی شده است.

XS
SM
MD
LG