لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۰

اعتراض میرحسین موسوی به «بی‌توجهی» به وضعیت پزشکی زهرا رهنورد


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد

وب‌سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی، یکی از نامزدهای معترض انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ خبر داده که آقای موسوی در ملاقات خانوادگی اخیر خود به رسیدگی نکردن ماموران امنیتی به وضعیت درمانی همسرش زهرا رهنورد، به شدت اعتراض کرده‌است.

آقای موسوی و خانم رهنورد به همراه مهدی کروبی دیگر رهبر معترضان به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ از ۲۵ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند.

وب‌سایت کلمه روز یکشنبه شانزدهم آذرماه، گزارش داده که ماموران امنیتی در سه هفته گذشته «با کارشکنی»، مانع از رسیدگی پزشکی به زهرا رهنورد شده‌اند به طوری که در ملاقات خانوادگی اخیر، آقای موسوی به شدت نسبت به «بی‌توجهی و اهمال» نسبت به وضعیت پزشکی همسرش اعتراض کرده‌است.

آنچنان که کلمه خبر داده، جزئیات مشکلاتی که ماموران امنیتی در سه هفته اخیر برای خانم رهنورد و آقای موسوی به وجود آورده‌اند، به اطلاع پزشک معتمد دولت و خانواده رسیده‌است.

این در شرایطی است که بی‌خبری خانواده رهنورد و موسوی از آنان با توجه به اینکه در روزهای هفته اجازه تماس تلفنی ندارند، امکان اطلاع از وضعیت محصوران را به ملاقات‌های یک و نیم ساعته هفتگی کاهش داده و این مسئله بر نگرانی خانواده افزوده است.

در همین حال، زهرا رهنورد که از بیش از سه سال پیش به دستور بلندپایه‌ترین مقام‌های جمهوری اسلامی در زندان خانگی به سر می‌برد، در آخرین ملاقات خود با خانواده با اشاره به پدیده اسیدپاشی و خشونت روزافزون علیه زنان ایران، از اینکه در هفته مبارزه با خشونت علیه زنان، «شاهد چنین مظالمی به زنان هموطن بوده»، ابراز تاسف کره‌است.

به گزارش وب‌سایت کلمه، ماموران امنیتی از تحویل دادن برخی از کتاب‌هایی که خانواده موسوی هر بار برای میرحسین موسوی و رهنورد تهیه می‌کنند، خودداری می‌کنند.

ماموران می‌گویند که در ابتدا کتاب‌ها را بررسی و مطالعه می‌کنند و سپس آن‌هایی را که صلاح دانستند در اختیار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد قرار می‌دهند.

وضعیت مهدی کروبی

از دیگر سو اما فرزند ارشد مهدی کروبی، دیگر رهبر محصور معترضان به انتخابات سال ۱۳۸۸ گفته که حتی اگر حصر نیز پایان یابد، آقای کروبی هر جا کجی ببیند تذکر خواهد داد.

حسین کروبی، روز شنبه ۱۵ آذر، در گفت‌وگو با وب‌سایت انصاف نیوز با تشریح وضعیت پدرش که حالا ۱۳۸۸ روز است در حصر به سر می‌برد، گفت: ما انتظارمان این بود که در این ۱۶ماهه، دست کم روزنامه را برای محصوران عادی می‌کردند، نه اینکه بعد از ۱۶ماه، تازه ۲۰ روز است که به آقای موسوی روزنامه داده‌اند.

او ادامه داده که انتظار دوم اینکه حداقل ملاقات اعضای خانواده را با این دو نفر عادی کنند، نه که همان شرایطی که زمان آقای مصلحی (وزیر پیشین اطلاعات) بوده حالا هم باشد.

او دربارهٔ مواضع پدرش پس از رفع حصر نیز گفت: «آقای کروبی خودشان را جزو نیروی‌های اولیه انقلاب می‌داند و شهروند کشور است، اگر حصر هم تمام شود هر جایی کجی ببیند تذکر خواهد داد، هر جا نقاط مثبت ببیند تشویق خواهد کرد، اینطوری نیست که ایشان موضع سیاسی نگیرد.»

حسین کروبی فرزند ارشد مهدی کروبی، در این گفت‌وگوی رسانه‌ای گفت که مهدی کروبی اطلاع دارد که فشاری که از طرف «طیف‌هایی صاحب قدرت» بر روی آقای روحانی وارد می‌شود «بسیار» است.

فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، روز اول مهرماه گذشته گفته بود: «ظاهرا حصر و حبس‌های غیرقانونی اولویت دوستان دولتی نیست.»

XS
SM
MD
LG