لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۶

طی ۸ سال گذشته «۳۸۰ نفر» در بخش صنعت نفت ایران کشته شدند


یک مقام مسئول در وزارت نفت ایران از کشته شدن ۳۸۰ تن در صنعت نفت ایران در هشت سال گذشته خبر داد و گفت که حوادث مختلف در این مدت بیش از ۶۲۰ میلیون دلار خسارت به صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران تحمیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین اردشیری روز یکشنبه ۱۳ مهر در همایش ایمنی و آتش‌نشانی گفت که از سال ۸۴ تا ۹۲ خورشیدی در مجموع ۳۸۰ تن در حوادث ناشی از کار در این مجموعه کشته شدند که حدود ۹۰ درصد آنان، متعلق به بخش پیمانکاری صنعت نفت و گاز بوده‌اند.

به گفته مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت، میزان مرگ و میر کارکنان در سال ۹۲ حدود ۵۰ درصد کمتر از نرخ سال ۸۴ بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این مدت، تکرار حوادث ۲ درصد و شدت حوادث ۲۵ درصد کاهش داشته گفت که تعداد آتش‌سوزی از بیش از ۵۷۰ مورد در سال ۸۴ با کاهشی ۸۸ درصدی به حدود ۷۰ مورد در سال گذشته رسیده است.

پیشتر وزارت کار ایران اعلام کرده بود که در سال گذشته حدود ۱۳ هزار حادثه مرتبط با کار در ایران رخ داده که بیش از ۱۸۰۰ مورد آن منجر به مرگ شده است.

حسن هفده تن، از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود که حوادث محیط‌های کار هر ساله بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌کند.

در همین حال مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران ۲۶ شهریور گذشته، از ۱۹۰ مورد مرگ ناشی از حوادث کار در چهار ماه اول سال ۱۳۹۳ و افزایش ۴۰ درصدی این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان تهران خبر داد.

بشیر نازپرور در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفته بود که «در چهار ماه اول سال ۱۳۹۲ تعداد فوت ناشی از حوادث کار در استان تهران ۱۲۷ مورد بوده که این آمار افزایش حدود ۴۰ درصدی مرگ ناشی از این حوادث را در سال ۹۳ نشان می‌دهد.

سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم‌ترین عوامل مرگ ناشی از حوادث کار در ایران گزارش شده است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران، در چهار ماهه نخست امسال ۱۸۸ مرد و دو زن در حوادث ناشی از کار در استان تهران جان خود را از دست داده‌اند، این در حالی است که در چهار ماه نخست سال ۱۳۹۲ تمامی ۱۲۷ قربانی حادثه کار مرد بودند.

سازمان پزشكی قانونی ایران روز ۱۷ تیرماه سال جاری ضمن هشدار درباره افزايش تلفات حوادث ناشی از كار خبر داده بود که ۱۲ هزار و ۴۳۷ تن در فاصله ده ساله ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۲ در حوادث کار در ایران جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش، در اين مدت كمترين ميزان مرگ ناشی از حوادث كار با ۶۹۷ مورد در سال ۱۳۸۳ و بيشترين میزان با يكهزار و ۹۹۴ مرگ در سال ۱۳۹۲ رخ داده است.

XS
SM
MD
LG