لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۰

ائتلاف بین‌المللی مواضع خلافت اسلامی را در غرب کوبانی بمباران کرد


در شرایطی که رییس جمهوری ترکیه گفته است شهر کوبانی سوریه در آستانه سقوط گرفته است، خبرگزاری‌ها از حملات هوایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به مواضع گروه خلافت اسلامی در غرب این شهر خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در ساعات اولیه بامداد روز سه‌شنبه ۱۵ مهر مواضع داعش را در حومه شهر کوبانی هدف قرار دادند.

در این حملات چند مقر نظامی گروه خلافت اسلامی بمباران شد. گزارش‌های تکمیلی حاکی است که این بمباران‌ها در ادامه روز تکرار شده است.

در همین حال لوران فابیوس، وزیرامور خارجه فرانسه، روز سه شنبه گفت: برای جلوگیری از سقوط شهر کوبانی هر اقدام لازمی باید انجام شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آقای فابیوس گفت: فاجعه‌ای در حال وقوع است و باید در این زمینه اقدام شود.

وزیر امور خارجه فرانسه می‌گوید که با همتای ترک خود در این زمینه گفت‌وگو کرده و افزود: فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه، هم امروز با همتای ترک خود درباره واکنشی که باید در مقابل این وضعیت اضطراری انجام داد گفت‌وگو خواهد کرد.

آقای فابیوس بدون توضیح بیشتر گفت که فرانسه در حال تقویت همکاری خود با نیروهایی است که با داعش در حال جنگ هستند.

از دیگر سو و در ایران نیز مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره «شرایط انسانی فاجعه‌آمیز» در کوبانی سوریه که مدت‌هاست هدف حملات «گروه‌های تروریستی» قرار دارد، هشدار داد.

خانم افخم بر ضرورت حمایت از دولت و ملت سوریه به منظور مقابله با به گفته او، «تروریست‌های مهاجم» به این منطقه و ارسال کمک‌های انسانی برای ساکنان و نیز آوارگان آن تاکید کرد .

او اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران به زودی کمک‌های انسانی خود را برای ساکنان و آوارگان این منطقه از طریق دولت سوریه ارسال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، طی سه هفته‌ای که از نبرد کوبانی می‌گذرد «بیش از چهارصد نفر» در این درگیری‌ها جان باخته‌اند.

این گزارش به نقل از گروه ناظر حقوق بشر سوریه مستقر در لندن می‌نویسد که دست‌کم ۴۱۲ تن در درگیری‌های کوبانی کشته شده‌اند که ۲۱۹ تن از آنان از گروه خلافت اسلامی و ۱۷۳ نفر از کردهای مسلح و ۲۰ تن نیز از غیرنظامیان بوده‌اند.

XS
SM
MD
LG