لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۱

لغو یک کنسرت دیگر؛ این‌بار رضا یزدانی در آبادان


با اینکه به گفته مسئولین وزارت ارشاد قرار بود کنسرت‌هایی که در ایران برای اجرا مجوز گرفته‌اند لغو نشوند،‌ کنسرت رضا یزدانی در شهر آبادان لغو شد.

به گزارش سایت «موسیقی ما»، کنسرت رضا یزدانی قرار بود ۲۹ تیرماه در سینما نفت شهر آبادان برگزار شود اما دو روز پیش از برگزاری، این اجرا لغو شده است.

یکی از مسئولین اجرایی این کنسرت به سایت موسیقی ما گفته است: «تمامی مجوزهای لازم برای اجرای این کنسرت اخذ شده بود و قراردادی هم با سالن سینما نفت آبادان منعقد کرده بودیم؛ متاسفانه طی نامه‌ای سالن سینما نفت اعلام کرد که امکان اجرای برنامه در این سالن وجود ندارد و تا این لحظه دلیل قانع کننده‌ای از سوی دوستان ارائه نشده است.»

لغو کنسرت رضا یزدانی در حالی صورت گرفته که شامگاه پنجشنبه ۲۵ تیرماه، سخنگوی وزارت ارشاد اعلام کرده بود که تلاش می‌کنند تا کنسرتی لغو نشود.

حسین نوش‌آبادی در جریان نشستی در زنجان گفته بود که «هم اکنون این وزارتخانه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بار دیگر اتفاقاتی همچون تعطیل شدن برخی کنسرت‌ها تکرار نشود و پیش از برگزاری هر نوع برنامه‌ای در ابتدا همه جوانب موضوع را بررسی کند تا پس از تصویب برای اجرا، با هیچ مانعی مواجه نباشد.»

پیشتر و طی چند ماه اخیر، برخی از کنسرت‌ها با دخالت نیروی انتظامی و اداره اماکن لغو مجوز شده‌اند.

آقای نوش‌آبادی همچنین در اظهارنظری در روز ۹ تیرماه پیرامون لغو کنسرت‌ها با تاکید بر اینکه «مطمئن باشید در آینده شاهد لغو برنامه‌های هنری نخواهیم بود»، اعلام کرده بود که به زودی تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی به امضا خواهد رسید.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره این تفاهم‌نامه گفته بود: «مذاکراتی داشته‌ایم که به یک شیوه‌نامه اجرایی نزدیک شده‌ایم و امیدواریم به زودی به امضای مقامات دو نهاد برسد و ما بعد از ماه رمضان دیگر شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم.»

پیشتر وزیر فرهنگ و ارشاد ایران گفته بود که دولت به دنبال اصلاح مصوبه‌ای است که «به نیروی انتظامی اجازه می‌دهد در برخی موارد، مانند کنسرت‌ها، دخالت کند.»

علی جنتی، روز سه‌شنبه، دوم تیرماه، از توافق خود با وزیر کشور برای شفاف شدن وظایف و مسئولیت‌های وزارت ارشاد و پلیس خبر داده بود تا «دیگر مشکلی برای برگزاری کنسرت‌ها پیش نیاید».

به گفته وزیر ارشاد در دولت حسن روحانی، در نشست او با وزیر کشور مقرر شد تا در «شیوه‌نامه‌ای»، حدود وظایف و اختیارات دو نهاد وزارت فرهنگ و پلیس در امر برگزاری کنسرت مشخص شود.

XS
SM
MD
LG