لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۸

آموزش ۴۰۰ تیم امر به معروف و نهی از منکر در استان بوشهر


در حالی‌که علی لاریجانی، رئیس مجلس، امروز یکشنبه ۴ آبان‌ماه در نشست علنی مجلس اعلام کرده که در ماجرای اسیدپاشی و نیز امر به معروف و نهی از منکر، «باید از گذشته درس گرفت و معتدل عمل کرد»،‌ فرمانده سپاه استان بوشهر، از آموزش ۴۰۰ تیم برای امر به معروف و نهی از منکر در این استان خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، فتح‌الله جمیری، فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر عصر روز شنبه در نشستی اعلام کرد که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، در همه ۱۰ شهرستان استان بوشهر تشکیل شده و فعالیت دارند.

به گفته فتح‌الله جمیری، شهرهای خورموج، برازجان، کنگان و گناوه، موقعیت و بافت ویژه‌ای را دارند که این طرح با گستردگی بیشتری در این چهار شهر اجرا خواهد شد.

اما از سوی دیگر،‌ امروز در نشست علنی مجلس شورای اسلامی،‌ علی لاریجانی با اشاره به طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت که فضاسازی درباره این طرح و مرتبط کردن آن با مسائلی که در کشور رخ داده، کار درستی نیست.

رئیس مجلس،‌ امر به معروف و نهی از منکر را «یک فریضه مهم اسلامی، نجات‌بخش برای جامعه و نص صریح قانون اساسی» دانست.

علی لاریجانی،‌ در جلسه امروز مجلس هم‌چنین با اشاره به سیاسی شدن ماجرای اسیدپاشی در اصفهان گفت: « سیاسی کردن یک اقدام زننده، جز فرصت‌طلبی چیز دیگری نیست و یک نامردی سیاسی است که متأسفانه در دوره‌هایی رخ داد و نتیجه آن تندروی‌هایی بود که به کشور لطمه زد.»

به گفته رئیس مجلس،‌ همه نتایج مجامع در یک سال اخیر بر این بوده که باید از گذشته درس گرفت و معتدل عمل کرد و این‌گونه اقدامات تکرار روش‌های مذموم گذشته است.

علی لاریجانی با اشاره به اینکه لازم می‌داند کمیسیون امنیت ملی با جدیت پیگیر موضوع اسیدپاشی در اصفهان باشد، ‌گفت: «عقل حکم می‌کند که مسائل امنیتی در جامعه به سوی اجتماعی شدن سوق پیدا کند نه بالعکس که پدیده‌های اجتماعی تبدیل به موضوعات سیاسی و امنیتی شوند.»

صادق لاریجانی: امر به معروف و اسیدپاشی را «به هم وصل نکنید»

روز یکشنبه هم‌چنین همایش دو روزه «قانون و امر به معروف و نهی از منکر» با حضور صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی آغاز شد.

صادق آملی لاریجانی در این همایش با اشاره به اسیدپاشی گفت: «این کار جنایت بزرگی است اما نسبت دادن آن به امر به معروف و اسلام جفا و ظلم عجیبی است که نه تنها در مغرب‌زمین بلکه برخی رسانه‌های داخلی نیز به آن دامن می‌زنند.»

پیش از این مسئله ارتباط احتمالی اسیدپاشی‌های اخیر به صورت زنان در اصفهان با مسئله بدحجابی و امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، صادق لاریجانی اما با رد این ارتباط گفت که «متأسفم که برخی رسانه‌های کشور این مطالب را به هم وصل می‌کنند و ظلم فاحشی بر نظام، دستگاه و متفکرین جامعه مرتکب می‌شوند.»

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز ۲۸ مهر گفت که ارتباط اسیدپاشی در اصفهان با بدحجابی تأیید نشده‌است، اما در مورد منتفی بودن این ارتباط سخنی نگفت.

XS
SM
MD
LG