لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۰

آتش سوزی در ورزشگاه کرمان؛ پیروزی استقلال خوزستان در پلی‌آف جنجالی


شکست تیم فوتبال مس کرمان در دیدار پلی‌آف لیگ برتر برابر استقلال خوزستان،‌ باعث اعتراض تماشاگران و در پی آن آتش سوزی در بخشی از زمین مسابقه شد.

روز یکشنبه دهم خرداد دیدار برگشت بازی تیم‌های استقلال خوزستان و مس کرمان در ورزشگاه باهنر کرمان در حالی برگزار شد که بازی رفت را تیم خوزستانی با یک گل به سود خود پایان برده بود. برنده دو بازی رفت و برگشت این دو تیم در مجموع، می‌توانست مجوز حضور در لیگ برتر فوتبال ایران را به دست بیاورد.

بنا بر گزارش‌ها، در حالی که این بازی تا دقیقه ۷۹ با نتیجه ۲ بر صفر به سود آبی‌پوشان خوزستانی ادامه داشت،‌ تماشاگران کرمانی در اعتراض به عمل‌کرد ضعیف تیمشان در بازی و طمینان از صعود نکردن تیمشان به لیگ برتر، شروع به شکستن صندلی‌های ورزشگاه و پرتاب آن‌ها به داخل زمین کردند.

در این بین پرتاب یک شیء آتش‌زا به سمت بنرهای تبلیغاتی باعث آتش سوزی در بخشی از زمین شد و داور بازی دستور به توقف مسابقه داد.

بعد از حدود ۳۰ دقیقه توقف، داور اجازه ادامه بازی را صادر کرد و در نهایت دیدار دو تیم با همان نتیجه دو بر صفر به پایان رسید.

لامین دیاوارا در دقیقه ۵۳ و ۷۸ هر دو گل تیم استقلال خوزستان در این بازی را به ثمر رساند.

فولاد نوین اهواز و سیاه‌جامگان مشهد دو تیمی هستند که پیش‌تر از لیگ دسته یک راهی لیگ برتر شده‌اند. تیم استقلال خوزستان با این برد توانست در لیگ برتر باقی بماند.

استقلال، پرسپولیس، راه آهن و نفت تهران، تراکتورسازی و گسترش فولادتبریز، فولاد خوزستان، سپاهان و ذوب آهن اصفهان، سایپای البرز، صبای قم، پدیده مشهد و ملوان انزلی دیگر تیم‌های حاضر در پانزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های کشور خواهند بود.

امسال تیم‌های نفت مسجد سلیمان و پیکان تهران از لیگ برتر به لیگ دسته یک سقوط کردند.

XS
SM
MD
LG