لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۱

مدیر مسئول روزنامه «مردم امروز» جریمه شد، سردبیر تبرئه


وکیل مدافع روزنامه لغو امتیاز شده «مردم امروز» از صدور حکم جزای نقدی دو میلیون تومانی برای مدیرمسئول و تبرئه سردبیر این روزنامه خبر داد.

محمود علیزاده‌ طباطبایی روز شنبه، ۱۶ خرداد، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، اعلام کرد: «... حکم پرونده مردم امروز صادر شده و بر اساس آن، احمد ستاری مدیرمسئول این روزنامه به دو میلیون تومان جزای نقدی و محمد قوچانی سردبیر این روزنامه هم تبرئه شده است.»

محمد قوچانی، سردبیر روزنامه مردم امروز، روز شنبه ۲۷ دی‌ماه سال ۹۳ در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که «این روزنامه به دلیل چاپ مطلبی در ارتباط با ماجرای شارلی‌ ابدو توقیف شده است».

روزنامه «مردم امروز» در صفحه اول شماره بیست و چهارم دی‌ماه سال گذشته، با چاپ عکس بزرگی از جورج کلونی، بازیگر آمریکایی در مراسم گلدن گلوب، این تیتر را منتشر کرد: «کلونی: من هم شارلی هستم.»

این در حالی است که پیش از توقیف این روزنامه، محمد قوچانی به خبرگزاری فارس گفته بود که تیتر «من شارلی هستم» قبل از چاپ آخرین شماره هفته‌نامه شارلی ابدو و انتشار دوباره کاریکاتور پیامبر اسلام انتخاب و منتشر شده بود.

پس از اعلام خبر توقیف «مردم امروز»، علاءالدين ظهوريان، دبير هیئت نظارت بر مطبوعات، اعلام کرد که «پس از بررسی‌های زيادی که در مورد پرونده این روزنامه صورت گرفت، هيئت نظارت بر مطبوعات تصميم بر لغو مجوز این نشریه گرفت و پرونده اين روزنامه را به دادگاه ارسال کرد».

در ادامه هم با اعلام جرم دادستانی تهران، دادگاهِ این روزنامه به اتهام «توهین به مقدسات» تشکیل شد و هیئت منصفه مطبوعات، مدیر مسئول این نشریه را با اکثریت آراء مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.

روزنامه «مردم امروز» کمتر از یک ماه فرصت انتشار یافت و سپس توقیف و لغو امتیاز شد.

XS
SM
MD
LG