لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۲

پایان شوخی با پزشکان؛ «درحاشیه» به زندان می‌رود


با پخش بیست و ششمین قسمت از مجموعه «در حاشیه»، نمایش فاز اول این سریال از تلویزیون ایران به اتمام رسید. فصل دوم این مجموعه در مکانی دیگری غیر از بیمارستان و به احتمال فراوان در یک زندان پیگیری خواهد شد.

آخرین قسمت مجموعه جنجالی «درحاشیه» پنج‌شنبه‌شب، سوم اردیبهشت از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش شد و در پایان این قسمت،‌ مهران مدیری به ارایه توضیحاتی در مورد آینده این سریال پرداخت.

مدیری در لحظات پایانی پخش آخرین قسمت با تشکر از مخاطبان و حمایت آن‌ها درباره ادامه این سریال گفت: «فصل اول تمام شد و این سریال دو فصل ۳۰قسمتی دیگر هم دارد؛ ۳۰ قسمت اول تمام شد، نمی‌دانم چه زمان، ولی به‌زودی با برنامه‌ریزی‌هایی که با سازمان صداوسیما خواهیم داشت، ۳۰ قسمت دوم را می‌سازیم و به زودی پخش خواهیم کرد.»

در همین رابطه،‌ غلامرضا میرحسینی، ‌مدیر شبکه سوم تلویزیون هم درباره وضعیت سریال «در حاشیه» اعلام کرد: «به‌تدریج و پس از پخش ۱۵ قسمت با توجه به شرایط ویژه تولید، روند فیلم‌نامه و تعداد زیاد هنرپیشگان، تصمیم گرفته شد كه این مجموعه در فاز اول با ۲۷ قسمت به كار خود پایان دهد.»

گفته می‌شود، ‌فاز دوم مجموعه «درحاشیه» در محیطی غیر از بیمارستان و در لوکیشنی مانند «زندان» البته با حضور همین شخصیت‌ها پیگیری خواهد شد.

مدیر شبكه سه تلویزیون در این رابطه گفت: «از بین چند سوژه‌ای كه مدنظر است، یك موضوع نهایی و انتخاب خواهد شد؛ البته شخصاً از بین سوژه‌های مطرح شده با موضوع حضور شخصیت‌های این سریال در زندان بیشتر موافقم.»

در حاشیه
please wait
Embed

No media source currently available

0:00 0:01:45 0:00

مردم، پزشکان ،‌ «درحاشیه» و اعتماد

در یک نظرسنجی،‌ بیش از ۶۰ درصد بینندگان مجموعه تلویزیونی «درحاشیه»، انتقادات وارد شده به این سریال مبنی بر کاهش اعتماد به کادر پزشکی را بی‌مورد دانسته‌اند.

به گزارش ایلنا، در یک نظرسنجی عمومی که در مرکز پژوهش و سنجش افکار تلویزیون ایران انجام شد، ۶۰.۸ درصد مخاطبان سریال «در حاشیه»، معتقد بودند که این مجموعه تاثیری در کاهش اعتماد آنان به کادر پزشکی کشور نداشته است.

در این نظرسنجی که به صورت تلفنی برگزار شده ، ۴۲۹ نفر از افراد بالای ۱۲ سال شرکت داشتند.

بنابر این نظر سنجی،‌ به اعتقاد مخاطبانی که تقریبا همه قسمت‌های این مجموعه را مشاهده کرده بودند، انتقاداتی که از سریال «در حاشیه» صورت گرفته، وارد نبوده و این مجموعه تنها با ابزار طنز به برخی مشکلات اشاره کرده است.

از سوی دیگر، در رابطه با انتقادهای گسترده برخی پزشکان و وکلا نسبت به رویکرد مضمونی ‌این مجموعه،‌ رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره ایران،‌ در اظهارنظری اعلام کرد که «این دو قشر باید الگوی صبر و بردباری برای مردم باشند.»

عباس علی‌ الهیاری، روز جمعه ۴ اردیبهشت، در گفت‌وگو با ایرنا، واکنش و هجمه پزشکان و وکلا به این سریال را قابل تحلیل و بررسی دانست و گفت: «اگر فرد در شرایط ثبات و آرامش روحی و روانی کامل باشد، نباید حتی با تندترین انتقادها واکنشی این چنینی نشان دهد.»

او درادامه وضعیت بخش‌های دیگر جامعه را نیز به همین شکل ارزیابی کرد و گفت: «متاسفانه افراد جامعه ما سابقه خوبی در پذیرش انتقاد ندارند و این موضوع در سال‌های گذشته به دلیل مشکلاتی هم‌چون مشکلات اقتصادی و تحریم ها افزایش یافته است.»

آقای الهیاری، پزشکان و وکلا را بخش نخبه‌ای از جامعه دانست و اعلام کرد:‌ «انتظار از این بخش از جامعه این است که بردبارتر رفتار کنند؛ نمی توان از جامعه‌ای که نخبگانش بردبار نیستند انتظار داشت مردم آن جامعه، صبور باشند.»

وزیر بهداشت در حاشیه

نگرانی‌ها و اعتراضات به سریال «درحاشیه» پیش از نمایش آن آغاز شده بود.

جامعه پزشکی به محض انتشار اخباری مبنی بر تولید یک مجموعه طنز حول و حوش این قشر، از طرق مختلف به مسئولین تلویزیون ایران فشار وارد کردند تا یا جلوی تولید و پخش «درحاشیه» گرفته شود.

تصویربرداری این مجموعه با نام اولیه «اتاق عمل» در ماه‌های پایانی سال ۹۳ آغاز شد اما پس از مدتی به خاطر بروز برخی حاشیه‌ها، متوقف و با تغییر در متن، دوباره از سر گرفته شد.

حمیدرضا مهدوی، تهیه‌کننده «درحاشیه»،‌ پس از پخش آخرین قسمت از این سریال،‌ در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس به برخی شبهات در مورد فشارهای مختلف وزارت بهداشت بر مسئولین تلویزیون در مورد این مجموعه، ‌پاسخ داد.

آقای مهدوی در مورد این‌که گفته می‌شود وزیر بهداشت به منظور جلوگیری از پخش سریال قصد داشته تمام هزینه‌های تولید آن را یک‌جا پرداخت کند تا «در حاشیه» به آنتن نرسد، گفت: «این مطلب به هیچ وجه صحت ندارد و بنده آن را تکذیب می‌کنم. یکی از رسانه‌ها در مصاحبه‌ای که با آقای خشایار الوند از نویسندگان سریال داشته، شیطنت کرده و این جمله را به نقل از او گفته است.»

پیشتر و قبل از آن‌که پخش مجموعه «درحاشیه» آغاز شود،‌ وزیر بهداشت و درمان،‌ با نوشتن نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیمای ایران، پیشاپیش نسبت به پخش این مجموعه ابراز نگرانی کرده بود.

در بخشی از نامه حسن هاشمی، وزیر بهداشت به محمد سرافراز، ‌رئیس سازمان صدا و سیما آمده بود: «نگرانی عمده این‌جانب این است که تصویر کلی حاصل از این سریال از بیمارستان، پزشک، پرستار و سایر اجزای نظام سلامت در ذهن مخاطب، نمایی غیرقابل اعتماد، ناامیدکننده و آکنده با انواع ناهنجاری‌ها و فسادها باشد؛ این در حالی است که علی‌رغم همه اشکالات موجود، بدون شک نظام سلامت و جامعه پزشکی ایران یکی از موفق‌ترین نظام‌های سلامت در منطقه و حتی جهان است که بیان مقام معظم رهبری، مهر تأییدی بر آن است.»

قرار است از روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه مجموعه تلویزیونی «شمعدانی» کاری از سروش صحت به جای «درحاشیه» از شبکه سوم تلویزیون ایران پخش شود.

XS
SM
MD
LG