لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۵۴

سخنگوی وزارت ارشاد: رفت‌وآمد شجریان به کشور ایرادی ندارد


سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در اظهار نظر تازه‌ای درباره فعالیت محمدرضا شجریان اعلام کرد که «این هنرمند باید خودش مشکلاتش را حل کند و مسائل وی به وزارت ارشاد ارتباطی ندارد».

حسن نوش‌آبادی در گفت‌وگو با شماره پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت روزنامه «شرق» در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارشاد پیگیر یکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی، مبنی بر ‌فراهم کردن زمینه کنسرت برای محمدرضا شجریان بوده است، ‌گفت:‌«ما با شخص ایشان به‌عنوان هنرمند مشکلی نداریم، اما مسائلی مطرح است که به حوزه ما ارتباطی ندارد».

سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه درباره اینکه این مسائل به کدام دستگاه‌ها مربوط می‌شود، ‌اعلام کرد:‌ «شخصیت برخی هنرمندان ما در حوزه‌های مختلف تعریف می‌شود؛ در این‌که محمدرضا شجریان هنرمند شناخته‌شده، شهیر و دوست‌داشتنی بوده، تردیدی نیست و همه قبول دارند. اما مسائلی هست که به سایر حوزه‌ها بر می‌گردد و به ما مربوط نیست».

او همچنین در پاسخ این سئوال که کدام نهاد مخالف برگزاری کنسرت آقای شجریان است،‌ افزود: «نهادها مشخص‌اند ولی وزارت ارشاد وظیفه‌اش شناسایی و ارزیابی توانمندی هنری و تخصصی افراد هنرمند است. بخش دیگرش به ما مربوط نیست».

آقای نوش‌آبادی با اشاره به این‌که در مورد ماجرای محمدرضا شجریان «بخش‌هایی در اختیار ما نیست و ما هم دخالت نکردیم و نمی‌کنیم»، اعلام کرد که «ایشان باید تلاش کند مسائل را مرتفع کند».

وی با اعلام این‌که «رفت‌وآمد آقای شجریان به کشور ایرادی ندارد»، افزود: «برای همیشه قرار نیست آدم‌ها را بایکوت کنیم و نمی‌شود شجریان را هم بایکوت کرد ولی خودشان هم باید سوءظنی را که به وجود آمده، برطرف کنند».

آقای شجریان روز سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت در همایش بین‌المللی حافظ گفت که «من چند سال است اجازه ندارم برای مردم خودم و در مملکت خودم بخوانم».

سخنگوی وزارت ارشاد تاکنون بار‌ها اعلام کرده است که محمدرضا شجریان برای برگزاری کنسرت‌های خود با «محدودیت‌هایی» قانونی رو به‌ رو است که از سوی نهادهای دیگری قرار داده شده است و ارتباطی با این وزارتخانه ندارد.

وزارت ارشاد تاکنون به نام نهاد‌ها، سازمان‌ها یا افرادی که این محدودیت‌ها را برقرار کرده‌اند، اشاره‌ای نکرده است.

XS
SM
MD
LG