لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۴

قطع برق سراسری در ترکیه؛ «احتمال خرابکاری وجود دارد»


قطع برق در مناطق گسترده‌ای از کشور ترکیه سبب هرج و مرج در سیستم حمل و نقل و مترو شد
قطع برق در مناطق گسترده‌ای از کشور ترکیه سبب هرج و مرج در سیستم حمل و نقل و مترو شد

قطع برق در مناطق گسترده‌ای از کشور ترکیه موجب اختلال در سیستم حمل و نقل و مترو در شهرهای استاتبول و آنکارا شد. مقامات دولتی احتمال خرابکاری را رد نکرده‌اند.

شرکت انتقال برق ترکیه می‌گوید قطع برق که از ساعت ۱۰:۳۰ بامداد به وقت محلی در ۴۹ استان ترکیه رخ داد، گسترده‌ترین حادثه از این نوع در ۱۵ سال اخیر در این کشور به شمار می‌رود. قطع برق در ترکیه از مناطق مرزی با یونان تا جنوب شرقی و مرزهای این کشور با ایران و عراق رخ داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، احمد داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه گفت قطع برق در ترکیه بر روی زندگی ۷۶ میلیون نفر از جمعیت این کشور تاثیر گذاشته و همه دلایل وقوع آن از جمله حملات تروریستی در دست بررسی است. به گفته نخست‌وزیر ترکیه تیم بحران در وزارت انرژی این کشور تشکیل شده است.

تانر یلدیز وزیر انرژی ترکیه نیز گفته است که کارشناسان در حال تحقیقند تا دریابند این حادثه ناشی از نقص فنی بوده یا حملات سایبری.

وزیر انرژی ترکیه تاکید کرده است که اکنون تمام تلاش این وزارتخانه بر روی بازگرداندن شرایط به حالت عادی متمرکز شده است.

قطع برق سبب گرفتار شدن مردم در آسانسورها شد و از کار افتادن چراغ‌های ترافیک در سطح شهرها نیز خدمات رسانی به موقع آتش‌نشانان را مختل کرد. با این همه گزارش شده که سه ساعت پس از قطع برق، مترو و تراموای شهر استانبول کار خود را از سر گرفت.

بنابرگزارش‌های رسیده از ترکیه، تقریبا تمامی استان‌های این کشور، به جز استان وان که برق آن از طریق ایران تامین می‌شود، دچار این اختلال شدند.

XS
SM
MD
LG