لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۹

تعطيلی يک ايستگاه راديو تلويزيونی در جمهوری آذربايجان محکوم شد


دولت آذربايجان ديش های ماهواره ای شبکه ای، ان، اس را جمع آوری کرده است.
دولت آذربايجان ديش های ماهواره ای شبکه ای، ان، اس را جمع آوری کرده است.

شورای اطلاع رسانی بين المللی دولت آمریکا با انتشار بیانه ای تعطیلی اولين ایستگاه راديو تلویزیونی، به نام ای. ان اس از سوی دولت جمهوری آذربايجان را محکوم کرد.


ايستگاه راديو تلويزيونی ای. ان. اس برنامه های تولید شده در صدای آمریکا و رادیو اروپای آزاد، رادیو ازادی را پخش می کرد.


کنت تاملینسون، رییس شورای اطلاع رسانی بين المللی دولت آمریکا، تعطیلی اين ايستگاه را به معنای محروم کردن مردم آذربایجان از منابع خبری و اطلاعاتی مستقل دانست.


آقای تاملینسون افزود:« این عملکردها ما را از ماموریتمان برای خبررسانی صحیح و درست به آذربایجان و دیگر کشورهای دنیا باز نخواهد داشت.»


جفری تریمبل، جانشین رییس رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی نيز تعطيلی ايستگاه ای. ان. اس را ضربه ای دیگر به آزادی مطبوعات در جمهوری آذربايجان دانست.


آقای تریمبل در عين حال از دولت آذربایجان خواست تا به تعهدات خود نسبت به آزادی رسانه ها ، همان گونه که در قانون اساسی این کشور نوشته شده و به تعهداتی که در این زمینه به سازمان هایی نظیر سازمان همکاری و امنيت اروپا و شورای اروپا داده است،عمل کند.


وی همچنین خواستار بازگشايی هرچه سريع تر ايستگاه ای. ان. اس و پخش مجدد برنامه های رادیو اروپا آزاد، رادیو آزادی شد.


ای. ان. اس علاوه بر برنامه های راديو اروپای آزاد، راديو آزادی، برنامه های تولید شده در صدای آمریکا نظیر برنامه روزانه «فلش نیوز» و برنامه هفتگی «امریکن ریویو» را پخش می کرد.


پس از بستن ايستگاه ای. ان. اس، برنامه نیم ساعته این رادیو بر امواج اف ام در جمهوری آذربایجان نيز قابل دریافت نیست.


برنامه رادیویی سه ساعت و نيمه بخش آذربايجان راديو اروپای آزاد بر موج ای ام، و نيژ برنامه های کامل اين راديو که از طريق اينترنت و ماهواره قابل دريافت هستند، تحت تاثير تعطيلی ايستگاه ای. ان، اس قرار نگرفته اند.


بخش آذربایجانی رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی، روزانه به مدت پنج ساعت ونیم برای جمهوری آذربایجان برنامه پخش می کند. این برنامه ها در پراگ و در دفتر اين راديو در باکو این رادیو تولید می شود.


سرویس آذربایجانی صدای آمریکا نیر برنامه ای نیم ساعته تهیه می کند که از طریق امواج اف ام و امواج کوتاه در جمهوری آذربايجان قابل دریافت است.


XS
SM
MD
LG