لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۴

جنگ فرهنگی: فرهنگ و هنر ايران در يک هفته


نخستین شماره «جُنگ فرهنگی» رادیو فردا، یکشنبه بیست و دوم اردیبهشت ماه منتشر شد.


هدف از تهیه این برنامه، طرح بحث در حوزه های فرهنگ وهنر و نیز موشکافی و تمرکز بر مشکلاتی است که در این قلمرو به چشم می خورد.


در این برنامه هفتگی ، سعی بر آن است که اهل قلم ، فرهنگ و هنر ایران را از سراسر جهان و البته داخل ایران، دعوت به گفت و گوهای صریح و بی پرده کند. البته در حد فرصت کوتاه بیست و پنج دقیقه ای اش.


بخشی از این برنامه ویژه مرور هفتگی ِ کیانوش فرید است بر تازه ترین خبرهای فرهنگی و هنری.



این هفته در این بخش نگاهی داشتیم به: نمایشگاه نقاشی ایران درودی در موزه هنرهای معاصر تهران (همراه با گفت و گویی با جواد مجابی در این باره)؛ و نمایشگاه عکس های پیمان هوشمند زاده (و صحبتی با او)؛ و یادی از فرهنگ معیری پدر گریم سینمای موج نوی ایران که پس از مبارزه ای چند ساله با بیماری سرطان روز جمعه گذشته به علت ایست قلبی در تهران درگذشت.



در بخشی دیگر از برنامه این هفته به بررسی فروش آثار هنری معاصر ایران در حراجی کریستیز در دبی پرداختیم و رکورد شکنی پرویز تناولی(مجسمه ساز) که در همین باره گفت و گویی با یک کارشناس هنری و مجموعه دار در تهران را می شنوید.


فرج سرکوهی، روزنامه نگار و نویسنده، هر هفته دو یا سه کتاب را برخواهد گزید و پیرامون اهمیت آنها با ما سخن خواهد گفت.


او در این هفته ترجمه کتاب زندگی و آثار داستایووسکی به قلم گروسمن و ماه در مرداب مجموعه اشعار پرویز ناتل خانلری را بررسی کرده است.



پایان بخش «جنگ فرهنگی» این هفته رادیو فردا گفت و گوی مفصل کيانوش فريد با ناصر تقوایی، کارگردان سرشناس سینمای ایران بود که در آن ناصر تقوايی از رابطه اش با سندیکاهای سینمایی در ایران و برخوردهای مشکوک مطبوعاتی می گوید که با اهداف به گفته او ناصادقانه ای سعی در کم کار نشان دادن کسانی همچون او و بهرام بیضایی در ایران دارند؛ بدون آنکه به دلایل اصلی (که او کارشکنی پشت پرده اشباح، در مسیر فیلم سازی اش می خواند) کوچک ترین اشاره ای کنند یا از آن سخنی بگویند.



در این هفته بخش نخست این گفت و گو را می شنوید و بخش دوم همین گفت و گو که ناگفته های با اهمیتی را مطرح می کند نیز در برنامه هفته بعد خواهد آمد.



برای شنیدن مشروح این برنامه فایل صوتی آن را که در سمت چپ بالای همین صفحه جای گرفته باز کنید.


جنگ فرهنگی را روزهای یکشنبه هرهفته بعد از خبرهای ساعت 7 شب به وقت تهران می توانید از رادیو فردا بشنوید.



نشانی ای میل ما culture@radiofarda.com


شماره 420733595555 : SMS


شماره تلفن پیامگیر: 420221124114


نشانی سایت رادیو فردا: info@radiofarda.com


XS
SM
MD
LG