لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۸

کشتی گيران آمريکايی به ايران می روند


علی رضا حيدری، کاپيتان تيم ملی کشتی ايران
علی رضا حيدری، کاپيتان تيم ملی کشتی ايران

فدراسيون کشتی آمريکا با ارسال نامه ای به فدراسيون کشتی ايران آمادگی خود را برای حضور در جام بين المللی کشتی غلامرضا تختی اعلام کرد.


مسابقه های جام جهان پهلوان تختی اين بار با نام « جشنواره خليج هميشه فارس » همراه است و آمريکا با کاروانی ۲۰ نفری به تهران می آيد.


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، اين کاروان را ۱۴ کشتی گير و شش مربی، همراه و سرپرست تشکيل می دهند.


هنری کجدو، متيو آزودو، زاک رابرسن، جارد فراير، اريک لارکين، راميکو لاکمون، اندرو هروات، لی فولهارت، آنتونی جانسن، محمد لاوال، نيکولاس فيکت، مايک اروين، مايکل زاديک و کيل سرمينارا کشتی گيران آمريکايی هستند که نامشان به فدراسيون کشتی ايران اعلام شده است.


مربيگری اين تيم را تری براندز و مولين داگلاس به عهده دارند. داگلاس، قهرمان پيشين جهان، سابقه بيشتری نسبت به ساير مسافران در ايران دارد.


با وجود تيرگی روابط سياسی، آمريکا درکشتی بيشترين ارتباط را با ورزش ايران داشته است.


پيش از آغاز بازی های آسيايی تازه به پايان رسيده، محمد رضا يزدانی خرم، سرپرست فدراسيون کشتی از دعوت آمريکا برای حضور کشتی ايران در يک جام بين المللی در اين کشور خبر داد، اما ايران ایِن دعوت را نپذيرفت.


آمريکايی ها تا کنون چند بار برای شرکت در مسابقه ها ی جام تختی و دو بار برای حضور در جام قهرمانی جهان، به ايران سفر کرده اند و کشتی گيران ايرانی نيز چند بار در مسابقه های بين المللی در خاک آمريکا به روی تشک رفته اند.


در همین زمینه

XS
SM
MD
LG