لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۶

انفجار بمب در مکان مقدس شیعیان بنگلادش یک کشته برجا گذاشت


انفجار سه بمب دست‌ساز در بامداد روز شنبه، دوم آبان‌ماه، در مکان مقدس شیعیان بنگلادش در شهر داکا دست‌کم یک کشته و ۸۰ زخمی و مجروح برجای گذاشت. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر مقتول که نوجوانی ۱۴ ساله بوده، حال یکی از مجروحان حادثه نیز بسیار وخیم است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک شاهد عینی می‌گوید که در زمان حادثه صدای دست‌کم «هشت تا ده انفجار» کوچک شنیده شده است.

این خبرگزاری می‌گوید که سه انفجار در مقدس‌ترین مکان مذهبی شیعیان بنگلادش در پایتخت این کشور با عنوان «حسینی دالان» که قدمتش به قرن هفدهم بازمی‌گردد رخ داده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام پلیس منطقه می‌گوید که در این محل که در زمان حادثه پذیرای حدود ۲۰ هزار نفر بوده است دو بمب عمل‌نکرده نیز یافت شده است.

شیعیان بنگلادش تنها کسانی نیستند که در روزهای گذشته و همزمان با ایام عزاداری ماه محرم هدف انفجار بمب و انفجار انتحاری قرار گرفته‌اند. شیعیان پاکستان نیز در هفته گذشته در پی دو انفجار انتحاری دست‌کم ۲۷ تلفات داشتند.

از جمله روز پنج‌شنبه، ۳۰ مهرماه، حمله‌ای انتحاری به مسجدی در جنوب غربی پاکستان به کشته شدن دست‌کم ۱۱ مسلمان شیعه‌مذهب از جمله شش کودک انجامید.

در همین حال در بنگلادش هنوز هیچ فردی در رابطه با انفجارهای اخیر دستگیر نشده، اما یک بازرس پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته است که سه نفر در همین زمینه احضار شده‌اند.

در حالی که اقلیت شیعه‌مذهب در کشور بنگلادش تاکنون کمتر هدف حمله افراطیون قرار گرفته‌اند، در دو سال گذشته همزمان با افزایش فعالیت گروه‌های شبه‌نظامی افراطی چندین مسلمان صوفی در این کشور به قتل رسیده و اقلیت‌های مسیحی و هندو نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند.

XS
SM
MD
LG