لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۰

هشدار دادستان کل در مورد استفاده از فضای مجازی در زمان انتخابات


ابراهیم رئیسی
ابراهیم رئیسی

در ادامه هشدارهای انتخاباتی مقامات جمهوری اسلامی، دادستان کل ایران روز شنبه، ۱۲ دی‌ماه، تاکید کرد که «هیچ تخلفی» در فضای مجازی «به‌ویژه در ایام انتخابات» مجلس و مجلس خبرگان رهبری جایز نیست و «برخورد شدید» این دستگاه را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، ابراهیم رئیسی، دادستان کل کشور، روز شنبه تذکر داد که قوه قضاییه جمهوری اسلامی «در برابر هر گونه اقدام برای تحت تاثیر قرار دادن انتخابات کمترین اغماضی نخواهیم کرد».

آقای رئیسی که در نشست مشترک پلیس فتا و قضات مسئول پرونده‌های رایانه‌ای سخن می‌گفت هشدار داد که «با هر گونه وقوع جرم در فضای مجازی به‌ویژه در ایام انتخابات به‌شدت برخورد می‌کنیم».

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، نیز در همین نشست در روز شنبه پیشنهاد داد که نیروی انتظامی و قوه قضاییه ایران کمیته مشترکی داشته باشند که به گفته این مقام «تا پایان انتخابات» جلسات مشترک داشته باشد تا این دو نهاد در زمان انتخابات هماهنگ عمل کنند.

اسفندماه سال جاری قرار است زمان برگزاری دو انتخابات مهم مجلس و مجلس خبرگان رهبری باشد و همین باعث تکاپوی کم‌سابقه مقامات جمهوری اسلامی برای آمادگی در این زمینه از ماه‌ها پیش شده است.

در همین زمینه روزی هم نیست که هشداری از جایی، نهادی یا مقامی درباره نامزدهای انتخابات یا نحوه اجرای انتخابات یا آغازی «فتنه‌ای» تازه صادر نشود.

از جمله مهم‌ترین هشدارها می‌توان به هشدار و تذکر مقامات عالی‌رتبه در مورد بروز «فتنه‌ای» دیگر یا حضور «فتنه‌گران» در دو انتخابات پیش رو اشاره کرد.

در ادامه این هشدارهای اصولگرایان درباره تکرار «فتنه» در آستانه انتخابات تازه، دو امام جمعه و یک مقام سپاه روز چهارشنبه، ۹ دی‌ماه، درباره تکرار اعتراضی شبیه به اعتراضات سال ۸۸ یا، به گفته آنان، وقوع «فتنه پیچیده‌تر از فتنه ۸۸» در انتخابات پیش روی مجلس و مجلس خبرگان و همچنین حضور «فتنه‌گران» در این انتخابات هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، روز چهارشنبه، ۹ دی، «فتنه ۹۴» را «یپچیده‌تر از فتنه ۸۸» خوانده و افزود: «در فتنه ۸۸ هتاکی از سوی دشمن صورت گرفت، اما در فتنه ۹۴ تملک کشور و براندازی همه ارزش‌ها مد نظر دشمن قرار دارد.»

در همین حال احمد خاتمی، امام جمعه تهران، نیز با بیان این که در انتخابات پیش ‌رو برخی از «فتنه‌گران به دنبال اهداف خود هستند» از اعضای شورای نگهبان خواست که در برابر آنان «کوتاه نیایند».

XS
SM
MD
LG