لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۱۶

حمله تلویحی فرمانده بسیج به مهدی و اکبر هاشمی رفسنجانی


در ادامه هشدارهای نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی درباره «تلاش آمریکا برای نفوذ در ایران»، رئیس سازمان بسیج ضمن حمله تلویحی به مهدی هاشمی و اکبر هاشمی رفسنجانی گفت که «غارتگران» به دنبال «باز کردن پای آمریکا» به ایران برای ایستادن در مقابل «نیروی مردم» هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا نقدی، رئیس بسیج، روز شنبه، ۲۱ شهریور، در یک سخنرانی تاکید کرد: «تا زمانی نظام پشتوانه مردمی دارد، از برخورد با غارتگران بیت‌المال هرچند افراد صاحب‌‌نامی باشند نمی‌هراسد. بنابراین غارتگران به دنبال وارد کردن نیرویی هستند تا بتوانند جلوی نیروی مردم بایستند و نیروی مطلوب آنها همان آمریکا است.»

وی اضافه کرد: «اگر پای آمریکا به ایران باز شود، آقازاده‌های مفسد به جای زندان رفتن و مجازات شدن، بر مردم سلطنت می‌کنند.»

آقای نقدی تاکید کرد که این افراد دل‌شان برای «بستن قراردادهای نفتی با شرکت‌های اروپایی و دریافت پورسانت‌ها و رشوه‌های کلان همانند قرارداد کرسنت» و «استفاده از ویلاهایشان در اروپا و آمریکا» تنگ شده است.

وی بدون ذکر نام، روزنامه‌های به گفته او «رنگارنگ» و نزدیک به این افراد، سایت‌های اینترنتی و «اجتماعی» در داخل ایران و شبکه‌های ماهواره‌ای خارج از کشور را متهم کرد که برای «بزک کردن چهره آمریکا» و «بازگرداندن استعمار و سلطه آمریکا بر ایران» تلاش می‌کنند.

اشاره آقای نقدی درباره «آقازاده‌ها» و قرارداد کرسنت می‌تواند به مهدی هاشمی رفسنجانی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، باشد.

پیش از این نیز برخی از نمایندگان مجلس از جمله علیرضا زاکانی مهدی هاشمی را به نقش داشتن در قرارداد کرسنت متهم کرده‌اند.

قرارداد موسوم به کرسنت در پايان دوره دوم رياست جمهوری محمد خاتمی به امضای طرفين رسيد و ايران را متعهد به صادرات گاز به امارات کرد، اما سال ۲۰۰۵ ميلادی مجلس شورای اسلامی از ادامه آن جلوگيری کرد.

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، روز ۱۲ خرداد ۹۳ اعلام کرده بود که دادگاه لاهه در ارتباط با این پرونده ایران را به پرداخت ۱۸ میلیارد دلار جریمه محکوم کرده‌ است.

پیش از گفته‌های آقای نقدی نیز برخی از منصوبان رهبر جمهوری اسلامی واصولگرایان تندرو بارها از کسانی که، به گفته آنان، به دنبال «بزک کردن آمریکا» و «باز کردن پای آمریکا» به داخل ایران هستند، انتقاد کرده بودند.

از جملهمحمدعلی موحدی کرمانی، امام جمعه تهران، در خطبه‌های ۲۰ شهریور گفته بود که آمریکا «در سایه عادی شدن» رابطه با ایران می‌خواهد در کشور و منطقه «نفوذ» و، به گفته او، «فرهنگ مبتذل و اقتصاد دلخواه خود و سیاست دشمنی با ایران و اسلام را در پوشش لبخند اعمال» کند.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز پیشتر در دیدار با اعضای کابینه یازدهم گفته بود که آمریکا از طریق توافق اتمی به دنبال «راهی برای نفوذ در کشور بوده و جمهوری اسلامی اجازه این نفوذ را نمی‌دهد».

از سوی دیگر در حالی که دولت حسن روحانی از سفر هیئت‌های اروپایی به ایران پس از توافق اتمی وین استقبال کرده است، تعدادی از شخصیت‌های اصولگرا به برخی از این سفرها از جمله سفر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه، و همچنین بازگشایی سفارت انگلیس در تهران اعتراض کرده‌اند.

از جمله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، «ترافیک» سفر مسئولان اروپایی به ایران را «بسیار خطرناک» ودر راستای از بین بردن «استکبارستیزی» در کشور دانسته و گفته است که «این مسئله ما را دچار اضطراب می‌کند».

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود گفت که به گفته او «مفسدان» برای مردم«اشک تمساح می‌ریزند و می‌گویند که تحریم‌ها کمر مردم را خم کرده و کلید حل مشکلات را در رفع تحریم می‌دانند».

اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، در خردادماه گفته بود که تحريم‌های غرب عليه ايران «پدرِ مردم را درآورده» و استخوان «طبقه مزدبگير که اکثريت کشور هستند» را «می‌پوساند».

XS
SM
MD
LG