لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۰۵

جشن و پایکوبی مردم در سراسر ایران در پی اعلام توافق اتمی


خبرگزاری دولتی ایرنا از برگزاری جشن توافق اتمی ايران و گروه ۵+۱ در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ ایران در شامگاه سه‌شنبه، ۲۳ تيرماه، خبر داد.

در همین حال، به گزارش وب‌سایت کلمه، نزدیک به میرحسین موسوی، و همچنین گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های مجازی، برخی از شرکت‌کنندگان در این جشن‌ها در شهر تهران و تعدادی از شهرهای بزرگ شعارهایی برای درخواست رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، و همچنین آزادی زندانيان سياسی سر داده‌اند.

به گفته خبرگزاری ایرنا، «جمع کثيری» از جوانان با اجتماع در ميدان ولی عصر تهران توافق اتمی را جشن گرفته و شعارهايی سر داده‌اند، چون «سفير صلح ايران، تشکر، تشکر»، «روحانی زنده‌باد، هاشمی پاينده‌باد» و «روحانی، متشکريم».

بر اساس اين گزارش، همچنين «بسياری» از شهروندان تهرانی در ميدان تجريش با در دست داشتن شاخه گل، اين توافق را جشن گرفتند و شعارهايی در حمايت از دولت حسن روحانی و همچنين اعضای تيم مذاکره اتمی ايران سر دادند.

به گفته خبرگزاری ایرنا، اين جشن در ميدان مادر، ونک، چهارراه پارک‌وی، ميدان صنعت، ميدان کاج، ميدان نارمک، شهرک غرب و فلکه دوم صادقيه تهران نیز برگزار شده است، «تا جايی که تردد در اين مناطق ممکن نبود».

خبرگزاری دولتی ايرنا همچنين از برگزاری جشن در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ ایران از جمله قم، اصفهان، شيراز، کرمان، کرمانشاه، سنندج، زنجان، مشهد، کرج، بوشهر، بروجرد، شهرکرد، اردبيل، سمنان، ياسوج، بندرعباس، بيرجند، يزد، زاهدان، زابل، اراک، قزوين، همدان، بجنورد، ايلام و کاشان خبر داده است.

بر اساس اين گزارش، این جشن‌ها تا ساعاتی باعث مسدود شدن خيابان‌های اصلی شهرها شده است.

به گفته خبرگزاری ايرنا، در اين جشن‌ها سرنشينان خودروها نيز با روشن کردن چراغ‌ها و به صدا درآوردن بوق ابراز شادمانی کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در برخی از این شهرها شرکت‌کنندگان اقدام به توزیع شربت و شیرینی کرده و همچنین موسیقی محلی نواخته‌اند.

خبرگزاری ايرنا علاوه بر شعارهايی که در حمايت از تيم مذاکره اتمی ايران سر داده شده «دلواپس هسته‌ای، برو بخواب خسته‌ای» و «اصلاحات زنده‌باد، روحانی پاينده‌باد» را از جمله ديگر شعارهای تجمع‌کنندگان در برخی از شهرها ذکر کرده است.

در همين حال، به گفته وب‌سايت کلمه، نزديک به ميرحسين موسوی، گروهی از شرکت‌کنندگان در جشن توافق هسته‌ای در تهران شعارهايی در حمایت از رفع حصر مهدی کروبی و ميرحسين موسوی، رهبران معترضان به نتيجه انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸، و آزادی زندانيان سياسی سر داده و پلاکاردهايی نيز به همراه داشته‌اند.

وب‌سايت کلمه از «برادر شهيدم، رای‌تو پس گرفتم»، «ايران سبز آباد، بمب اتم نمی‌خواد»، «توافق بسته شد، نوبت ميرحسين شد» و «توافق بعدی ما، حقوق شهروندی ما» و «کيهان، اسرائيل، تسليت تسليت» را از جمله شعارهای اين دسته از تجمع‌کنندگان ذکر کرده است.

XS
SM
MD
LG