لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۲۷

فعالیت ۲۰ ‌هزار پاسدار برای مقابله با جنگ نرم


روزنامه‌های خراسان و قانون از قول وکیل خانواده امیر جوادی‌فر از کشته‌شدگان در بازداشتگاه کهریزک خبر داده‌اند که «دادگاه سعید مرتضوی، حسن حداد و علی‌اکبر حیدری‌فر روز هشتم اسفندماه» البته بدون رسیدگی به اتهام «معاونت در قتل» این «سه قاضی دخیل» در جنایات کهریزک برگزار خواهد شد.

غلامحسین کرباسچی از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد درباره اظهارات متناقض مقام‌های جناح حاکم درباره میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمد خاتمی و اصلاح‌طلبان گفته است که «اگر مملکت قانون و حساب کتاب دارد، نه باید در نماز جمعه حکم به محکومیت کسی بدهند و نه در سرمقاله روزنامه کیهان و جاهای دیگر».

روزنامه کیهان از قول علی سعیدی نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران نوشته است که «مذاکره با آمریکا دامی است» که «توسط دشمن گسترانده شده است تا باعث نابودی نظام شود».

روزنامه جام جم از «مرگ روزانه ۱۱ نفر در ایران بر اثر مصرف مواد مخدر» خبر داده است، و روزنامه رسالت از قول علی مویدی فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از بازداشت ۲۰۰ هزار نفر در پرونده‌های مواد مخدر طی ۹ ماه گزارش داده است.

روزنامه بهار اظهارات معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران درباره فعالیت «۲۰ هزار پاسدار برای مقابله با جنگ نرم» را مورد توجه قرار داده است.

هشتم اسفند: دادگاه سه قاضی بازداشتگاه کهریزک

روزنامه‌های خراسان و قانون از قول وکیل خانواده امیر جوادی‌فر از کشته‌شدگان در بازداشتگاه کهریزک خبر داده‌اند که «دادگاه سعید مرتضوی، حسن حداد و علی اکبر حیدری‌فر روز «هشتم اسفندماه» بدون رسیدگی به اتهام «معاونت در قتل» این «سه قاضی دخیل» در جنایات کهریزک برگزار خواهد شد.

با گذشت سه سال و نیم از «جنایات بازداشتگاه کهریزک» که در آن امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی، محمد کامرانی، و رامین آقازاده قهرمانی از بازداشت‌شدگان اعتراضات سال ۸۸ بر اثر شکنجه در بازداشتگاه کهریزک کشته شدند، روزنامه قانون از قول صالح نیکبخت وکیل‌ مدافع خانواده امیر جوادی‌فر ‌از تعیین هشتم اسفندماه برای دادگاه قضات متهم در این پرونده خبر داده است.

به گزارش این روزنامه، صالح نیکبخت گفته است که «پرونده بازداشتگاه کهریزک پس از صدور قرار مجرمیت در بعضی از موارد اتهامی و کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست سیامک مدیر خراسانی ارسال شد و رئیس شعبه مذکور، هشتم اسفند سال جاری را برای رسیدگی به آن تعیین وقت کرده است».

روزنامه قانون در عین حال نوشته است که در این دادگاه قرار است به شکایت خانواده سه تن از کشته‌شدگان بازداشتگاه کهریزک امیر جوادی‌فر، محسن روح‌الامینی و محمد کامران رسیدگی شود.

مقام‌های قضایی تاکنون اجازه نداده‌اند تا به شکایت خانواده رامین آقازاده قهرمانی نیز رسیدگی شود.

روزنامه خراسان نیز در تیتر یک جزئیات بیشتری از دادگاه قضات دخیل در جنایات بازداشتگاه کهریزک را منتشر کرده و از قول عبدالحسین روح‌الامینی پدر محسن روح‌الامینی تعیین وقت برای برگزاری دادگاه را تائید کرده و نوشته است که «دادگاه علیه سعید مرتضوی، حسن حداد و علی‌اکبر حیدری‌فر، سه قاضی تعلیق شده برگزار می‌شود و متهمان باید در آن حضور یابند».

عبدالحسین روح‌الامینی به روزنامه خراسان گفته است که «هنوز تعیین وقت به صورت رسمی به ما ابلاغ نشده است، اما پرونده سه هزار صفحه‌ای بازداشتگاه کهریزک پیش از یک ماه و نیم قبل توسط قاضی مدیر خراسانی در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری در حال بررسی بوده است».

روزنامه خراسان همچنین از قول پدر محسن روح‌الامینی نوشته است که «کیفرخواست در ۸۵ صفحه تنظیم شده است» و «مسئولان دستگاه قضا ترجیح داده‌اند که پرونده بدون طرح اتهام «معاونت در قتل» دوباره به جریان بیفتد»، اما موضوع «معاونت در قتل» هم‌چنان مفتوح است.

روزنامه خراسان به طور ضمنی منتفی شدن رسیدگی به اتهام «معاونت در قتل» سعید مرتضوی، حسن حداد و علی‌اکبر حیدری‌فر را ناشی از فشارهای اعمال شده از سوی «قضات دخیل در جنایات بازداشتگاه کهریزک» به قوه قضائیه توصیف کرده و نوشته است که «از طرف دیگر متهمان با توسل به ماده ۱۸ که به متهمان اجازه می‌دهد در حین دادرسی یا بعد از صدور رای با استناد به مسائلی چون مغایرت روند دادرسی یا صدور حکم با شرع، درخواست دادرسی مجدد کنند» کوشیده‌اند تا «رئیس دستگاه قضا را به دخالت در پرونده وادارند»، اما «صادق لاریجانی تاکنون پاسخی به درخواست ایشان نداده است».

کرباسچی: اگر مملکت حساب و کتاب دارد، در نماز جمعه حکم به محکومیت کسی نمی‌دهند

غلامحسین کرباسچی از اعضای ارشد حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌و‌گو با روزنامه اعتماد درباره اظهارات متناقض مقام‌های جناح حاکم درباره میرحسین موسوی، مهدی کروبی، محمدخاتمی و اصلاح‌طلبان گفته است که «اگر مملکت قانون و حساب کتاب دارد و با یک مکانیسم ضابطه‌دار اداره می‌شود نه باید در نماز جمعه حکم به محکومیت کسی بدهند و نه در سرمقاله روزنامه کیهان و جاهای دیگر».

روزنامه اعتماد با اشاره به «تغییر مواضع برخی اصول‌گرایان نسبت به اصلاح‌طلبان» و اظهارات متناقض مقام‌های مختلف جناح حاکم «درباره میرحسین موسوی و مهدی کروبی» از قول غلامحسین کرباسچی نوشته است که «خود این افراد بیش از هر کسی می‌توانند توضیح دهند که حرف‌ها و موضع‌گیری‌های‌شان مبتنی بر چیست. آیا از سر دلسوزی برای نظام و انقلاب و کشور و مردم است یا بر اساس کینه و تحلیل‌های غلط و اطلاعات ناقصی که افراد تندرو به آن‌ها منتقل می‌کنند»، اما «به نظر من آن چه از جمع‌بندی حرف‌های متفرقه این دوستان در بازه زمانی طولانی حاصل می‌شود این است که آن‌ها خط مشی مشخص و یکنواخت و ثابتی ندارند و به فراخور زمان و احساسات و آخرین القائاتی که به آن‌ها می‌شود و یا بر اساس عکس‌العمل‌هایی در هر مورد نسبت به اظهارات‌شان نشان داده می‌شود حرفی می‌زنند».

غلامحسین کرباسچی با اشاره به این که اصولی که انقلاب بر مبنای آن بنا شده است این نیست که ما به این شیوه افراد را خط‌کشی و طرد کنیم و به راحتی حکم بدهیم که عده‌ای حق شرکت در انتخابات را دارند یا ندارند» از اظهارات چهره‌های مختلف جناح حاکم به عنوان «حرف‌هایی برای تحریک احساسات، و نه بر اساس قانون و احکام» یاد کرده است.

این عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی همچنین گفته است که «اگر روزی دادگاهی تشکیل و در آن دادگاه مستنداتی ارائه و بررسی شد و بر اساس مستندات محکمه‌پسندی که سلسله‌مراتب قضایی را طی کرده فردی محکوم شد که در انتخابات شرکت نکند آن وقت محقند این مسئله را در رسانه‌ها اعلام کنند و همه هم موضعی یکسان می‌گیرند»، اما «حرف‌های پراکنده» چهره‌های جناح حاکم «از لحاظ قانونی ارزشی ندارد».

همزمان روزنامه بهار در تیتر یک خود گزارش داده است که اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان تاکید کرده که «مقصران وضع موجود مدعی نظام شده‌اند» و «راه برگزاری انتخابات آزاد و رقابتی باید هموار شود».

روزنامه آرمان نیز در عکس یک شماره چهارشنبه انتقاد حسن روحانی از انفعال در سیاست خارجی جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داده و از قول رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است که «ﺩﺭﺷﺖ ﮔﻮﻳﯽ ﮐﻪ ﺳﻴﺎﺳﺖ ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻧﻴﺴﺖ».

نماینده علی خامنه‌ای در سپاه: مذاکره با آمریکا، دامی است که نظام را نابود می‌کند

روزنامه کیهان از قول علی سعیدی نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران نوشته است که «مذاکره با آمریکا یک بازی است و مذاکره دامی است» که «توسط دشمن گسترانده شده است تا باعث نابودی نظام شود».

به نوشته این روزنامه، علی سعیدی در گردهمایی طلاب و روحانیون بسیجی در شاهرود بحران اقتصادی فعلی را به «تلاش دشمنان» برای «بحران‌سازی اقتصادی» و «تحریم» نسبت داده و گفته است که «هدف از تحریم تغییر محاسبات است و دشمن تاکید دارد، نظام در دست اراده رهبری است و مادامی که در محاسبات رهبری تغییر به وجود نیاید کاری را نمی‌توان پیش برد» و به همین دلیل «دشمن می‌خواهد در این بحران‌سازی اقتصادی مانند زمان جنگ که آیت‌الله خمینی جام زهر را نوشید عمل کنند» و علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی را «وادار به مذاکره کنند».

کیهان همچنین از قول نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران نوشته است که «مذاکره با آمریکا یک بازی و مذاکره دامی است برای ملت ما که توسط دشمن گسترانده شده است تا باعث نابودی نظام شود» و «استحاله و براندازی نظام فرمول اصلی دشمنان است که دنبال می‌کنند و وظیفه مسئولان در مقابل این توطئه و توطئه‌های دشمنان توجیه و آگاه‌سازی مردم است که مردم بدانند در این سی و چند سال تحت فشار دشمنان بوده و ایستادگی کرده‌اند».

به نوشته این روزنامه نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی، علی سعیدی همچنین با نسبت دادن اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ مردم ایران به «آمریکا» گفته است که «باید قدردان نقش ولایت فقیه در جامعه و به‌ویژه در فتنه ۸۸ باشیم» و در انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز «باید کاندیدایی را انتخاب کنیم که ویژگی‌های بیان شده توسط مقام رهبری را دارا باشد و انسانی مدیر، ارزشی و از همه مهم‌تر ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر باشد».

مرگ روزانه ۱۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر، بازداشت ۲۰۰ هزار نفر در ۹ ماه

روزنامه جام جم از «مرگ روزانه ۱۱ نفر در ایران بر اثر مصرف مواد مخدر» خبر داده است، و روزنامه رسالت از قول علی مویدی فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از بازداشت ۲۰۰ هزار نفر در پرونده‌های مواد مخدر طی ۹ ماه گزارش داده است.

به نوشته این روزنامه، بابک دین‌پرست معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر روز سه‌شنبه گفت که «سالانه حدود ۴۰۰۰ نفر» و «روزانه نیز ۱۱ نفر بر اثر سوء مصرف مواد مخدر در سطح کشور، جان خود را از دست می‌دهند».

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر در عین حال به اجرای طرح جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد برای دومین سال پیاپی اشاره کرده و گفته است که «سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، راهبردهایی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیری کشور است» و علاوه بر این ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال جاری «در حوزه فرهنگی ۱۰۰ درصد افزایش اعتبار و در حوزه درمان نیز ۸۷ درصد اعتبارات افزایش داشته است».

همزمان روزنامه رسالت از قول علی مویدی فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با اعلام «کشف بیش از ۳۵۵ تن موادمخدر در ۹ ماه»، از «بازداشت ۲۰۰ هزار نفر» در ارتباط با مواد مخدر خبر داده و گفته که «۳۰ هزار نفر از بازداشت‌شدگان در راستای طرح‌های جمع‌آوری معتادان» و ۱۷۰ هزار نفر دیگر به اتهام حمل یا قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

به گزارش این روزنامه، علی مویدی همچنین از کشته شدن ۶۵ نفر از متهمان به قاچاق مواد مخدر به ضرب گلوله ماموران نیروی انتظامی طی ۹ ماه اخیر خبر داد و گفت که در این مدت ۱۲ مامور نیروی انتظامی نیز طی درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر کشته شده‌اند.

روزنامه رسالت همچنین از قول رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از شناسایی حدود هفت هزار نقطه ‌آلوده به مواد مخدر در ایران خبر داده و از قول علی مویدی نوشته است که «تا به امروز در این راستا ۵۴ هزار تن دستگیر شده‌اند و ۱۰۰۰ نقطه ‌آلوده توسط پلیس و بنا به دستور مقام قضایی تخریب یا با پلمب یا سیمان مسدود شده است».

فعالیت ۲۰ ‌هزار پاسدار برای مقابله با جنگ نرم

روزنامه بهار اظهارات معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران درباره فعالیت «۲۰ هزار پاسدار برای مقابله با جنگ نرم» را مورد توجه قرار داده است.

به نوشته این روزنامه، محمدعلی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران اعلام کرد که «۲۰ هزار نفر از نیروهای سپاه در حوزه‌های مختلف فرهنگی برای مقابله با جنگ نرم فعالیت می‌کنند».

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه فعالیت ۲۰ هزار تن از اعضای سپاه برای مقابله با «جنگ نرم» را «اجرای فرامین مقام رهبری در خصوص مهندسی فرهنگی و مقابله با جنگ نرم» توصیف کرده و گفته است که «این تعداد از نیروهای سپاه در قالب چهار کانون فرهنگی هنرمندان، شاعران، نخبگان و فعالان قرآنی و مداحان سامان‌دهی شده‌اند».

علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در دو دهه گذشته ابتدا همواره با طرح اظهاراتی درباره «شبیخون فرهنگی» و «تهاجم فرهنگی» بر محدودیت و کنترل فرهنگی و اجتماعی شهروندان ایرانی تاکید کرده، و از نیمه دهه هشتاد و پس از سال ۸۸ نیز خواهان برخورد نهادهای نظامی سپاه و بسیج با آن چه «ناتوی فرهنگی» و «جنگ نرم» توصیف می‌کند، بوده است.
XS
SM
MD
LG