لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۳۱

بازداشت چند مدیر وزارت ارشاد اسلامی به اتهام تخلفات مالی


روزنامه‌های ابتکار، همشهری، جام جم، تهران امروز، کیهان و رسالت ضمن انتشار «هشدار رهبر جمهوری اسلامی به سران قوا»، این اظهارات را «تذکر جدی» و «اتمام حجت» علی خامنه‌ای با برخی از مقام‌های حکومتی توصیف کرده‌اند.

روزنامه تهران امروز خبر داده است که اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید که «تشکیل پلیس اقتصادی یک ضرورت است».

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره پنج‌شنبه از قول معاون اول قوه قضائیه نوشته است که «دستگاه قضایی به اخلالگران در امنیت ملی رحم نخواهد کرد».

روزنامه آرمان ضمن انتشار گزارشی درباره بازگشت غلامحسین الهام به سمت «سخنگویی دولت»، نوشته است که «غلامحسین الهام در دولت اول محمود احمدی‌نژاد به سبب دارا بودن شش شغل در دولت به ابوالمشاغل معروف شده بود، اما در دولت دوم کنار گذاشته شده بود تا این که روز دهم آبان‌ماه بار دیگر به عنوان «سخنگوی دولت» منصوب شد».

روزنامه رسالت هم از «بازداشت شماری از مدیران میانی وزارت ارشاد اسلامی به اتهام تخلفات مالی» خبر داده است.

کاظم معتمدنژاد، استاد روزنامه‌نگاری، در گفت‌و‌گویی با روزنامه آرمان تاکید کرده است که «در جهان حاضر، آزادسازی انتشار مطبوعات یک اصل مهم است» و در ایران نیز «باید قانون کسب امتیاز و مجوز» برای مطبوعات «از بین برود». کاظم معتمدنژاد همچنین «توقیف مطبوعات» و «بازداشت روزنامه‌نگاران» را «غیرقانونی» توصیف کرده است.

بازتاب هشدار خامنه‌ای به روسای قوا

روزنامه‌های ابتکار، همشهری، جام جم، تهران امروز، کیهان و رسالت ضمن انتشار «هشدار رهبر جمهوری اسلامی به سران قوا»، به ارزیابی اظهارات روز چهارشنبه علی خامنه‌ای پرداخته‌اند.

روزنامه ابتکار در تیتر یک شماره یازدهم آبان‌ماه اظهارات روز چهارشنبه علی خامنه‌ای را «هشدار رهبر جمهوری اسلامی به سران قوا» توصیف کرده و از قول وی نوشته است که «من به مسئولان و روسای قوا هشدار می‌دهم، کار خودشان را بکنند، نامه‌نگاری‌ها مهم نیست، اما مراقب باشند مسائل جزئی را مایه جنجال و خوراک تبلیغاتی رسانه‌های بیگانه نکنند» و «اختلافات بین مسئولان نباید به اختلاف در عمل و گریبان‌گیری و مچ‌گیری منتهی شود».

این روزنامه همچنین از قول رهبر جمهوری اسلامی نوشته است که «از امروز تا روز انتخابات هرکس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد قطعا به کشور خیانت کرده است».

روزنامه همشهری خبر داده است که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بلافاصله در نامه‌ای خطاب به علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی بر اجرای «رهنمودهای ناصحانه و خیرخواهانه» وی تاکید کرده است.

بیژن مقدم، مدیرمسئول روزنامه جام جم، در سرمقاله‌ای با تیتر «اتمام حجت» نوشته است که سخنان روز چهارشنبه علی خامنه‌ای را «مهم» توصیف کرده و نوشته است که این اظهارات رهبر جمهوری اسلامی «باید سرفصلی نوین در فضای سیاسی کشور تلقی کرد، نه از این جهت که دعوت به وحدت» کرده است، بلکه به دلیل «اتمام حجت» و «هشدار جدی» که در این سخنان «خطاب به اختلاف‌افکنان صادر شد».

سرمقاله‌نویس روزنامه جام جم همچنین نوشته است که «کشور علاوه بر شرایط ویژه ناشی از تحریم اقتصادی در آستانه انتخاباتی بزرگ قرار دارد که در نوع خود از اهمیتی به‌سزا برخوردار است و همه دشمنان انقلاب چشم طمع به آن دوخته‌اند» و «هشدار روز چهارشنبه رهبر جمهوری اسلامی را باید نقطه پایان اختلافات یا حداقل بروز و علنی‌سازی آن دانست».

بیژن مقدم همچنین نوشته است که انتظار «از مسئولان و سران قوا لبیک عملی به «حکم رهبری» است تا از این رهگذر علاوه بر پشت ‌سر گذاشتن شرایط سخت اقتصادی روزهای آرام و امنی برای انتخابات رقم بخورد».

محمدعلی پورمختار از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران و رئیس فعلی کمیسیون اصل نود نیز طی یادداشتی در روزنامه تهران امروز، اظهارات روز چهارشنبه رهبر جمهوری اسلامی را «تذکر جدی» و «تذکر واضح» به سران قوا ارزیابی کرده و نوشته است که «رهبری در سخنان اخیر خود و تذکری که به سران قوا داشته‌اند نیز مسائل را به خوبی بررسی کرده و ضرورتی را یافته‌اند که اقدام به تذکر چندین باره درباره حفظ تعامل و پرهیز از اختلاف کرده و از مسئولین خواسته‌اند که آرامش جامعه و افکار عمومی را حفظ کنند».

این نماینده مجلس نهم با تاکید بر این که «کشور در شرایط خاص اجتماعی- سیاسی و اقتصادی قرار دارد» نوشته است که برای «مقابله با دشمن» باید «در سطح سران، اتفاق و اتحاد نظر وجود داشته باشد».

روزنامه تهران امروز ضمن انتشار نظر چند نماینده مجلس نهم درباره اظهارات رهبر جمهوری اسلامی، از «بی‌توجهی مسئولین» به این اظهارات انتقاد کرده و از قول حبیب برومند عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم، نوشته است که «رهبری در سخنان اخیر خود چندین بار تذکراتی را به سران قوا درباره افزایش تعامل و پرهیز از اختلاف داشته‌اند اما توجه مسئولین به این مسئله کم بوده است».

روزنامه کیهان که تحت نظر نماینده رهبر جمهوری اسلامی منتشر می‌شود در سرمقاله‌ای با تیتر «خط دشمن و خطای خیانت» نوشته است که «تنها روزنه‌ای که دشمن را به اجرای تاکتیک‌ها و راهبرد‌هایش امیدوار می‌سازد خط خیانت در کشور است».

این روزنامه نوشته که «ایستادگی توأم با تدبیر در برابر ترفند‌ها و دسیسه‌های دشمن در گرو اتحاد و وحدت مسئولان نظام است» و از همین رو است که علی خامنه‌ای «به مسئولان و روسای قوا هشدار دادند که مراقب باشند و اختلافات را به میان مردم نکشانند».

روزنامه رسالت دیگر روزنامه وابسته به جناح حاکم نیز در سرمقاله‌ای با تیتر «سه نکته در کلام رهبری» نوشته است که در انتخابات آینده ریاست جمهوری «دشمن سعی خواهد کرد «دُز» رقابت را طوری تنظیم کند که به اهداف خائنانه خود برسد. کسانی ‌که در راهبرد دشمن گام برمی‌دارند سعی می‌کنند احساسات مردم را به سمت و سوی ایجاد اختلاف هدایت کنند. اختلاف را به شکاف امنیتی تبدیل نمایند و به اهداف خود برسند».

محمد کاظم انبارلویی رئیس دفتر سیاسی موتلفه اسلامی و سرمقاله‌نویس روزنامه رسالت همچنین نوشته است که «مردم با بصیرت خود این ‌روز‌ها رفتار گروه‌ها و احزاب و رسانه‌ها و مسئولان را رصد می‌کنند، و اگر کسی را مشاهده کنند که در جهت ایجاد اختلاف گام برمی‌دارد قطعا مهر خائن به پیشانی او خواهند زد».

فرمانده نیروی انتظامی: تشکیل پلیس اقتصادی یک ضرورت است

روزنامه تهران امروز خبر داده است که اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید که «تشکیل پلیس اقتصادی یک ضرورت است».

به نوشته این روزنامه، فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر این که «هفت سال است که می‌گویم باید پلیس اقتصادی تشکیل شود و ضرورت است» گفت که «وقتی بحران پیش می‌آید همه یاد این ضرورت می‌افتند ولی وقتی اوضاع آرام شد فراموش می‌کنند و حتی مقابله می‌کنند تا تشکیل نشود».

اسماعیل احمدی‌مقدم درباره «اقدامات نیروی انتظامی در مورد «اخلالگران بازار ارز و سکه» نیز با تاکید بر این که «مسائل اقتصادی به عوامل روانی، سیاسی و... بستگی دارد» گفت که «افراد سوءاستفاده‌گر در زمانی که آب گل‌آلود است وارد می‌شوند که در چنین مواردی ورود دستگاه‌های امنیتی، قضایی و انتظامی‌لازم است» اما «اقدام انفرادی هر کدام از دستگاه‌ها آثار خوبی ندارد و همه این‌ها باید در مجموعه‌ای واحد اقدام کنند».

معاون اول قوه قضائیه: به اخلالگران در امنیت ملی، رحم نخواهیم کرد

روزنامه جمهوری اسلامی در شماره پنج‌شنبه از قول معاون اول قوه قضائیه نوشته است که «دستگاه قضایی به اخلالگران در امنیت ملی رحم نخواهد کرد».

به نوشته این روزنامه، ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضاییه در حاشیه همایش ملی امنیت محله‌محور که صبح چهارشنبه روز دهم آبان‌ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد گفت که «دستگاه قضایی در خصوص برخورد با جرایم سازمان‌یافته و جرایمی که امنیت اجتماعی را برهم می‌زنند بسیار قاطع خواهد بود» و «به اخلال‌گران در امنیت ملی رحم نخواهد کرد».

روزنامه جمهوری اسلامی همچنین «واکنش شدید رئیس قوه قضائیه به درخواست هیئت اروپایی برای بازدید از زندان‌ها» را منتشر کرده و نوشته است که صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه «درخواست هیئت پارلمانی اروپا برای بازدید از زندان‌های ایران و گفت‌وگو با زندانیان و اعطای جایزه به برخی از آنان» را «دخالت آشکار در نظام قضایی جمهوری اسلامی» خوانده و گفته است که «قوه قضاییه اجازه چنین دخالتی به هیچ هیئت و کشور خارجی را نمی‌دهد».

به نوشته این روزنامه، صادق لاریجانی همچنین گفته است که «مقامات قضایی ایران اعتنایی به ادعا‌ها و درخواست‌های کشورهای مدعی حقوق بشر ندارند و رسیدگی‌های عادلانه هرگز منوط به بازدید یا عدم بازدید هیچ هیئتی نیست و نخواهد بود».

بازداشت شماری از مدیران وزارت ارشاد اسلامی به اتهام تخلفات مالی

روزنامه رسالت از «بازداشت شماری از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتهام تخلفات مالی» خبر داده است.

این روزنامه از قول «یک منبع آگاه» نوشته است که «تعدادی از مدیران در معاونت فرهنگی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال» و «معاونت سمعی بصری وزارت ارشاد اسلامی بازداشت شدند».

این «منبع آگاه» که روزنامه رسالت سمت و اسمش را منتشر نکرده همچنین گفته است که بازداشت‌شدگان از «مدیران میانی وزارت ارشاد اسلامی» و «متهم به برخی تخلفات مالی هستند».

روزنامه رسالت در عین حال نوشته است که مدیران بازداشت شده وزارت ارشاد اسلامی در چند هفته اخیر و پس از تغییر مدیریت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی «تسویه حساب و اخراج شده بودند تا پرونده‌های آنها بررسی شود».

این روزنامه اسم هیچ یک از مدیران بازداشت شده وزارت ارشاد اسلامی را منتشر نکرده است.
XS
SM
MD
LG