لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

مقدماتی جام جهانی فوتبال در آسیا؛ سونامی ژاپن و کره جنوبی


تیم ملی فوتبال ژاپن
تیم ملی فوتبال ژاپن
از دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در منطقه آسیا، تیم‌های ملی فوتبال ژاپن و کره جنوبی با برتری پرگل از سد رقبای خود عبور کردند.

تیم ملی قطر که سه‌شنبه شب در ورزشگاه آزادی باید مقابل تیم ملی ایران قرار بگیرد، در خانه با نتیجه ۴-۱ مغلوب کره جنوبی شد.

در این بازی که از گروه A به انجام رسید، نخستین دیدار کره جنوبی در دور نهایی از رقابت‌های مقدماتی، با درخشش ستارگان باشگاه اولسان هیوندایی همراه شد تا پرسابقه‌ترین تیم آسیا در جام جهانی، گام اول را با اقتدار بردارد.

جدال کره جنوبی و قطر در ورزشگاه جاسم بن‌حمد دوحه به انجام رسید. در نیمه نخست، رقابتی برابر به نمایش گذاشته شد، در نیمه دوم اما تیم پرتجربه کره جنوبی که از جام جهانی ۱۹۸۶ تاکنون در تمام ادوار جام جهانی حاضر بوده، دروازه قاسم برهان را به توپ بست.

گل قطری‌ها را یوسف احمد به ثمر رساند و تیمش را پیش انداخت، اما در ادامه کره‌ای‌ها با گلزنی لی کئون هو بازی را به تساوی کشاندند.

در نیمه دوم نیز کواک تائه و کیم شین هوک نتیجه را به سود کره جنوبی تغییر دادند. سرانجام لی کئون هو دومین گل خود و چهارمین گل کره جنوبی را به ثمر رساند تا برای شاگردان چوی کانگ هی، نتیجه‌ای درخشان در دوحه رقم بخورد.

پائولو اوتوری، سرمربی قطری‌ها، به‌رغم افزودن دو مهاجم در دقایق پایانی، فقط توانست لرزش تیر دروازه کره جنوبی را در پی شوت سنگین مهاجم تیمش ببیند. عنابی‌ها هرچه تلاش کردند، در کاستن از سنگینی نتیجه ناکام ماندند.

در دیگر بازی این گروه که در بیروت برگزار شد، لبنان و ازبکستان به تساوی ۱-۱ رسیدند. در این بازی که ۱۵ هزار تماشاچی داشت، میرجلال کاسیموف به جای وادیم ابراموف سرمربی اخراجی ازبکستان، روی نیمکت این تیم نشست.

علی ال سعدی برای لبنان و جسور حسن‌اوف نیز برای ازبکستان گلزنی کردند.

جدول رده‌بندی گروه اول

۱- کره‌جنوبی: یک بازی، ۳ امتیاز، تفاضل ۳+
۲-ایران: یک بازی، ۳ امتیاز، تفاضل ۱+
۳- قطر: ۲ بازی، ۳ امتیاز، تفاضل ۲-
۴- لبنان: ۲ بازی، یک امتیاز، تفاضل ۱-
۵- ازبکستان: ۲ بازی، یک امتیاز، تفاضل ۱-

توقف استرالیا، جشنواره گل‌های ژاپنی

فاتحان جام ملت‌های آسیا که در نخستین بازی با ۳ گل از سد عمان گذشته بودند، در دومین دیدار نیز جشنواره گل به راه انداخته و شش بار دروازه اردن را گشودند.

این نتیجه دور از انتظار در شرایطی رقم خورد که اردنی‌ها در شش بازی مرحله مقدماتی، جمعاً فقط چهار بار دروازه‌شان را مقابل تیم‌های چین، عراق و سنگاپور باز شده دیده بودند!

کیسوکه هوندا مهاجم باشگاه زسکا مسکو، در این بازی هت تریک کرد. او با احتساب گلی که به عمان زده بود، حالا چهار گله شده است.

در دیگر بازی این گروه، عمان در خانه با استرالیا به تساوی بدون گل رسید. آنها در دور مقدماتی نیز استرالیا را در مسقط از پیش رو برداشته بودند.

در جدول رده‌بندی این گروه، ژاپن با شش امتیاز و تفاضل گل مثبت ۹ در صدر جدول است.
بقیه تیم‌ها نیز یک امتیازی هستند که حاکی از تسلط چشمگیر ژاپن بر اوضاع این گروه است.

در ادامه این رقابت‌ها روز سه‌شنبه ایران در ورزشگاه آزادی میزبان قطر خواهد بود. ایران در این مسابقه مجتبی جباری و پژمان منتظری را به خاطر مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. هر دو بازی این دو تیم در دور نخست رقابت‌های گروهی به تساوی ۱-۱ انجامید.

در دیگر بازی این گروه، کره جنوبی میزبان لبنان است.

در گروه دوم نیز استرالیا در بریسبان به مصاف ژاپن خواهد رفت. عراق هم که از میزبانی محروم است، در دوحه پذیرای عمان خواهد بود.
XS
SM
MD
LG