لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۴

دومین شکست پیاپی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا


در آغاز هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های الریان قطر و استقلال تهران در قطر به مصاف هم رفتند. این بازی با نتیجه یک بر صفر به سود الریان به پایان رسید تا استقلال مانند بازی نخست، در دیدار دوم نیز متحمل شکست شود.

فولاد خوزستان دیگر نماینده ایران موفق شد در اهواز با نتیجه یک بر صفر بر الفتح عربستان غلبه کند و با کسب چهارمین امتیاز، در وضعیت خوبی برای صعود به مرحله بعد قرار بگیرد.

در دیدار استقلال با نماینده قطر، گل الریان با اشتباه دور از انتظار مهدی رحمتی به ثمر رسید. توپی ساده و هوایی که روی دست‌هایش بود، لغزید و توسط کالو اوچه مهاجم سابق تیم ملی نیجریه وارد دروازه شد.

در ادامه، استقلال توسط امیرحسین صادقی فرصت به ثمر رساندن گل تساوی را داشت، اما ضربه او به تیر دروازه خورد. بوبکر کبه هم در دقیقه ۷۰ ضربه‌ای تماشایی زد که با تیر دروازه تماس پیدا کرد و وارد چارچوب نشد.

در دقیقه ۸۷ برهانی با سنگربان حریف تک به تک شد؛ با این حال او نیز راه به جایی نبرد. در وقت‌های تلف شده خود رحمتی که برای استفاده از ضربه کرنر، جلو آمده بود می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما در جبران اشتباه سه امتیازی خود ناکام ماند.

استقلال که روزهای خوشی را سپری نمی‌کند، بعد از شکست مقابل مس کرمان در جام حذفی، در لیگ برتر به ملوان بندرانزلی باخت و پس از تحمل شکست مقابل الشباب در آزادی، این بار در خانه الریان شکستی دیگر را پذیرفت.

در ترکیب استقلال مهدی رحمتی،‌ حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، علیرضا واحدی‌نیکبخت (احمد جمشیدیان)، ساموئل، پژمان نوری (هاشم بیک‌زاده)، ایمان مبعلی (آرش برهانی)، سیاوش اکبرپور ، بوبکر کبه و محمد قاضی به میدان رفتند.

در دیگر بازی گروه نخست لیگ قهرمانان آسیا الشباب عربستان و الجزیره امارات به مصاف هم رفتند که الجزیره با نتیجه سه بر یک پیروز شد تا صاحب شش امتیاز شود و در صدر جدول قرار بگیرد. الریان و الشباب سه امتیازی هستند. استقلال هم بدون امتیاز در انتهای گروه قرار دارد.

امیر قلعه‌نویی بعد از شکست مقابل الریان در کنفرانس خبری گفت: عدالت فوتبال رعایت نشد. ما باید با اختلاف دو، سه گل برنده بازی می‌شدیم، اما خب شکست جزیی از فوتبال است و امروز هم روز خوب دروازه‌بان الریان بود.

قلعه‌نویی در ادامه یادآور شد: از تیم الریان گله دارم. فوتبال آسیا با این نوع بازی پیشرفت نخواهد کرد. بازیکنان الریان بارها خودشان را به زمین انداختند و وقت‌کشی کردند. اگر قرار است پیروز شویم باید با سرعت دادن به بازی و تاکتیک به سه امتیاز برسیم.

برتری فولاد در اهواز

فولاد خوزستان در ورزشگاه غدیر اهواز و با حضور بیش از ۳۰ هزار تماشاگر به مصاف الفتح عربستان رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

در دقیقه ده مهاجم الفتح با سوشا مکانی دروازه‌بان فولاد و تیم ملی ایران تک به تک شد که مکانی به خوبی توپ را دفع کرد. سپس نوبت به فولاد رسید و این بار غلامرضا رضایی با دروازه‌بان حریف تک به تک شد که ضربه او بیرون رفت.

در دقیقه ۵۵ بازیکنان دو تیم با هم درگیر شدند. هر دو کمک داور برای جدا کردن بازیکنان به میدان آمدند و داور ژاپنی بازی را برای دقایقی متوقف کرد. در دقیقه ۶۷ شوت سروش رفیعی به دست مدافع الفتح خورد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. بختیار رحمانی این ضربه را به گل پیروزی تیمش تبدیل کرد.

در ادامه نیز درخشش سوشا مکانی مانع از تغییر نتیجه بازی شد. فولاد در این مسابقه آرش افشین را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت.

در دیگر دیدار این گروه، بنیادکار ازبکستان در خانه به مصاف الجیش قطر رفت که تیم قطری دست به کار بزرگی زد و توانست در ازبکستان دو بر صفر پیروز شود و با چهار امتیاز به صدر جدول گروه B برسد. فولاد خوزستان با چهار امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم ایستاده.

در ترکیب فولاد مقابل الفتح، سوشا مکانی درون دروازه بود. لئوناردو پادوانی، ایوب کلانتری، عبدالله کرمی، سروش رفیعی (لئاندرو چاوز)، مهرداد جماعتی، امید خالقی، بختیار رحمانی، شهاب کرمی، غلامرضا رضایی و اسماعیل شریفات (ساسان انصاری) دیگر بازیکنان این تیم بودند.

حسین فرکی بعد از پیروزی تیمش گفت: بعد از به ثمر رساندن گل از روی نقطه پنالتی عملکرد خوبی نداشتیم و دلهره مساوی شدن در بازیکنان ما وجود داشت. خودمان کار را سخت کردیم، اما به هر حال به نتیجه مطلوب رسیدیم.
XS
SM
MD
LG