لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۱۱

شهرآورد مازندران با «۵۷ مجروح» ناتمام ماند


مسابقه دو تیم فوتبال در ورزشگاه بابل مازندران با درگیری «شدید» میان هواداران آنها ناتمام ماند و درنهایت ۵۷ مجروح برجا گذاشت. شدت درگیری به حدی بود که داور و ناظر بازی اجازه ادامه دیدار در نیمه دوم را نیز ندادند.

این درگیری عصر روز دوشنبه، ۲۳ اسفند، میان هواداران دو تیم نساجی قائمشهر و «خونه‌به‌خونه» بابل در ورزشگاه «هفت تیر» شهر بابل رخ داد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، گزارش کرد که شدت این درگیری‌ها به حدی بود که «داور و ناظر بازی اجازه ادامه دیدار را در نیمه دوم ندادند.»

مهدی روشن٬ سخنگوی اورژانش ۱۱۵ شهر بابل در استان مازندران، هم آمار مصدومان این درگیری را ۵۷ نفر اعلام کرد و گفت که ده نفر از مصدومان در بیمارستان بستری شده‌اند.

تیم‌ «نساجی» قائمشهر و «خونه به خونه» بابل تا هفته بیست و هفتم با امتیاز ۴۲ و ۴۱ در رده ششم و هفتم رقابت‌های لیگ یک باشگاه‌های کشور قرار دارند.

این دو تیم در هفته بیست و هشتم این رقابت‌ها مقابل یکدیگر به میدان رفته بودند و برد هر یک از آنها می‌توانست امیدواری‌ها برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران را افزایش دهد.

فریبرز محمودزاده٬ مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ دسته یک، روز سه‌شنبه به خبرگزاری دانشجویان ایران،ایسنا، گفت که رای کمیته انضباطی مشخص‌کننده نتیجه نهایی مسابقه این دو تیم خواهد بود.

آقای محمود‌زاده در خصوص برخی گزارش‌ها مبنی بر استفاده از گاز فلفل از سوی نیروهای امنیتی در این درگیری هم گفت که «استفاده یا عدم استفاده از گاز فلفل در گزارش ناظر بازی نیامده است.»

در همین حال خبرگزاری «تسنیم»از هواداران تیم «نساجی» قائمشهر به عنوان عاملان شروع این درگیری نام برده است.

به نوشته این خبرگزاری، این درگیری از زمانی آغاز شد که گروهی از هواداران این تیم «فنس [حصار] ورزشگاه را شکسته و وارد زمین شدند که باعث درگیری آنها با نیروی انتظامی حاضر در ورزشگاه شد.»

قاسم حسن‌زاده٬ مدیرعامل باشگاه «خونه به خونه»، در این باره گفت: «طرفداران نساجی به تحریک فرد یا افرادی از کادر فنی اقدام به کندن فنس ورزشگاه و هجوم به داخل زمین و درگیری با نیروی انتظامی کردند.»

عبدالحمید رمضانی٬ مدیرعامل باشگاه «نساجی» مازندران، گفت که «در ورزشگاه بابل به بازیکنان و هواداران ما حمله کردند و با میل‌گرد به جان آنها افتادند.»

رمضانی افزود: «فوتبال بدون داشتن تأمین جانی و امنیت به درد کسی نمی‌خورد.»

XS
SM
MD
LG