لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۱

امام جمعه تهران شعار «زنده‌باد اصلاحات» را نشانه «نفوذ دشمن» دانست


امام جمعه تهران با تاکید بر این که دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در ایران در اختیار «دشمنان» است، شعار «زنده‌باد اصلاحات» در روز دانشجو را نشانه آن دانست که «دشمن به شدت» در داخل ایران «نفوذ پیدا کرده است».

به گزارش وب‌سایت انتخاب، کاظم صدیقی، روز پنج‌شنبه، ۱۸ آذر، در یک سخنرانی گفت: «دشمنان... در دیار ما نیز در حال فعالیت هستند و مسلمانان در دخل و تصرف کشورشان هیچ اختیاری ندارند.»

وی اضافه کرد: «دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش کشورمان در اختیار آنهاست، زیرا با گذشت ۳۰ سال از انقلاب هنوز درس ولایت در مدارس تدریس نمی‌شود.»

امام جمعه تهران تاکید کرد: «در روزهای گذشته شاهد شعار زنده‌باد اصلاحات در روز دانشجو بودیم و این یعنی دشمن به شدت نفوذ پیدا کرده است.»

دوره اصلاحات در رسانه‌های ایران به دولت محمد خاتمی، رئیس جمهوری اسبق ایران، اطلاق می‌شود.

آقای خاتمی چند سالی است که خود ممنوع‌التصویر است و برخی از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی بارها ادعا کرده‌اند که گروه‌های اصلاح‌طلب در ایران از سوی آمریکا و کشورهای غربی، یا به گفته آنان، «دشمنان» جمهوری اسلامی حمایت می‌شوند.

در همین حال آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پس از توافق اتمی وین بارها در مورد «نفوذ» آمریکا در ایران هشدار داده است.

در سال جاری در چند دانشگاه‌ ایران مراسم‌هایی به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو، برگزار شد و در برخی از آنها چهره‌های اصلاح‌طلب و در برخی دیگر اصولگرایان سخنرانی کردند.

در تعدادی از این مراسم‌ها دانشجویان شعارهایی را در اعتراض به حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش سبز، و همچنین ممنوع‌التصویر بودن محمد خاتمی سر دادند.

در این مراسم‌ها از جمله در سخنرانی حسن روحانی در دانشگاه تهران، نمایندگان تشکل های دانشجویی از امنیتی شدن محیط دانشگاه‌ها و صادر نشدن مجوز تشکل‌های دانشجویی انتقاد کردند.

«به دنبال تغییر جهان و تسخیر کاخ سفید هستیم»

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «وظیفه ما این است که زمینه سازی برای ظهور انجام دهیم و به دنبال تغییر جهان و تسخیر کاخ سفید هستیم.»

آقای صدیقی اضافه کرد: «آدم‌های بی‌غیرتی که سازشگرانه با دشمنان برخورد می‌کنند حتی به اندازه پرنده‌ای ارزش ندارند، همچنین لازم است سفیرانی که به کشورهای خارجی می‌روند باغیرت باشند تا در اهداف دشمنان حل نشوند.»

پیش از این نیز نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی بارها از سیاست خارجی دولت حسن روحانی و به خصوص توافق اتمی وین انتقاد کرده‌اند.

نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای و برخی از اصولگرایان، سیاست خارجی دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و حسن روحانی را «سازشگری» با کشورهای غربی می‌خوانند.

XS
SM
MD
LG