لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۳۰

واکنش امام جمعه به رئیس جمهور: آقای ساده‌لوحی می‌گوید با برجام عزت پیدا کردیم


احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه و نماینده علی خامنه‌ای در استان خراسان رضوی٬ روز جمعه، ۱۵ مردادماه، حسن روحانی را فرد «ساده‌لوحی» توصیف کرد که معتقد است ایران به‌‌واسطه توافق اتمی به عزت رسیده است.

به گزارش وب‌سایت محلی «صبح توس»، آقای علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مشهد سخنان اخیر رئیس جمهور درباره دستاورد‌های برجام را به باد انتقاد گرفت.

حسن روحانی، رئيس جمهور، روز دوشنبه، ۱۱ مرداد، در دفاع از توافق اتمی که تابستان گذشته حاصل شد گفت که برجام برای ایران «عزت آورد»، در حالی که در دوران تحریم‌ها «همواره دست‌مان به سوی دیگران دراز بود».

امام جمعه مشهد هم در واکنش به این سخنان بی ‌آن که نامی از حسن روحانی ببرد٬ از وی پرسید که برجام «چه عزتی» برای جمهوری اسلامی داشته است؟

به گفته آقای علم‌الهدی، کشور‌های غربی از طریق «برجام» می‌خواهند «ده‌ها و صدها فروشگاه مدلینگ» راه‌اندازی کرده و «جوان ما را منحرف کند».

او افزود که کشور‌های غربی «یک پیچ و مهره از دستگاه الکترونیکی خود را نیز حاضر نیستند به ما بفروشند٬ [آن وقت] آقای ساده لوحی می‌گوید ما با برجام عزت پیدا کردیم.»

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود این پرسش‌ها را مطرح کرد که «این که شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید عزت است؟ این را در برجام پیش بردید؟ چرا دستگاه‌های دانش‌بنیان خارجی حاضر نیستند سرمایه‌گذاری کنند؟ این عزت است؟»

علم‌الهدی اضافه کرد: «عزت متعلق به خدا و پیغمبر و مومنان است، این عزت آوردن جنس بنجل مدل خارجی به کشور است یا دشمنی با کفار و مشرکان است و دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی است؟»

حملات و انتقاد‌ها به سیاست خارجی دولت حسن روحانی و توافق‌نامه اتمی موسوم به «برجام»٬ پس از سخنان انتقادی علی خامنه‌ای درباره این سند هسته‌ای و «بد‌عهدی» آمریکا در اجرای مفاد آن٬ بار دیگر در اظهارات و موضع‌گیری‌های محافظه‌کاران پر رنگ شده است.

احمد علم‌الهدی٬ نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی از جمله روحانیونی است که در یک سال اخیر انتقاد‌ها و حملات تندی متوجه دولت یازدهم و سیاست‌های فرهنگی و خارجی آن کرده است.

آقای علم‌الهدی که از منتقدان جریان اصلاح‌طلبی در ایران نیز شناخته می‌شود٬ اردیبهشت‌ماه امسال نیز بی ‌آن که نامی از محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق، ببرد با همین توهین او را خطاب کرده و گفته بود که «یک عده ساده‌لوح مسئله گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کردند.»

XS
SM
MD
LG