لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۳۲

حادثه گلپایگان با دستگیری یک سارق و مرگ سارق دیگر پایان یافت


حسین اشتری (راست)
حسین اشتری (راست)

به گفته مقامات دولتی ایران، یکی از «سه سارق» مسلح که درگیری‌شان با ماموران پلیس در شهرستان گلپایگان به مرگ شش نفر ختم شد روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی، در شهر فولادشهر در استان اصفهان دستگیر و یک سارق دیگر کشته شده است.

به گفته حسین اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، این سه سارق مسلح برادر هستند و فرد دستگیرشده به ده مورد سرقت مسلحانه توام با قتل و جرح «اعتراف کرده» است.

حسین فراست، فرماندار گلپایگان، از «منصور. م» به عنوان فرد دستگیرشده و از «محمد. م» به عنوان فرد کشته شده نام برد.

بر اساس گزارش‌ها، یکی از این سه برادر نیز روز شنبه، ششم دی، در درگیری با ماموران نیروی انتظامی گلپایگان کشته شده بود.

در این درگیری‌ها، همچنین سه نفر از ماموران نیروی انتظامی گلپایگان و دو شهروند عادی کشته شدند.

به گفته مقامات نیروی انتظامی، این سارقان پس از فرار از شهرستان الیگودرز در استان لرستان و همچنین درگیری با نیروهای ایست بازرسی نیروی انتظامی در شهرستان خمین به سمت گلپايگان متواری شده و در این شهر با ماموران نیروی انتظامی درگیر شدند.

خبرگزاری دولتی ایرنا به نقل از حسین اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، خبر داد که ماموران نیروی انتظامی ساعت ۲۳ پنج‌شنبه، ۱۱ دی، وارد مخفیگاه متهمان شده و در «بدو ورود» با آنها درگیر شدند.

به گفته آقای اشتری، در این درگیری یکی از متهمان «۴۰۰ فشنگ» شلیک و «سه نارنجک» به سمت ماموران نیروی انتظامی پرتاب کرده و خود درنهایت کشته شده است.

حسین حسین‌زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان، نیز با اشاره به سکونت این افراد در یک مجتمع مسکونی گفت که آسیبی به هیچ یک از دیگر افراد ساکن در این مجتمع نرسیده است.

آقای اشتری تصریح کرد: «متهم دستگیرشده اعتراف کرد که افزون بر درگیری در شهرستان‌های خمین و گلپایگان، ده فقره سرقت مسلحانه در شهرهای اصفهان، زرین‌شهر، مبارکه، ورنامخواست، شهرکرد و لردگان با همکاری برادران خود انجام داده است.»

عزیز‌الله ملکی، فرمانده انتظامی استان مرکزی، روز پنج‌شنبه با اشاره به دستگیری یکی از «عاملان» حادثه گلپایگان گفته بود که طی چند روز آینده «خبرهای خوشی» در این باره منتشر خواهد شد.

وی اشاره‌ای به جزئیات دستگیری این فرد و ارتباط او با سه سارق مسلح نکرده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، همچنین شامگاه سه‌شنبه دو سارق «مسلح» پس از سرقت یک خودروی سواری پیکان در شهر گلپایگان با ماموران نیروی انتظامی درگیر و درنهایت متواری شده‌اند.

بهمن امیری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، نیز روز چهارشنبه، ده دی، از درگیری دو سارق مسلح با ماموران نیروی انتظامی در شهر مشهد در روز چهارشنبه و زخمی شدن یکی از سارقان خبر داد.

XS
SM
MD
LG