لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۵۱

هفته‌نامه انصار حزب‌الله بدون مجوز ارشاد منتشر شد


صفحه اول هفته‌نامه بی‌مجوز یالثارات
صفحه اول هفته‌نامه بی‌مجوز یالثارات

با وجود لغو امتیاز هفته‌نامه «یالثارات» به دست وزارت ارشاد در روز دوشنبه، گروه انصار حزب‌الله جمهوری اسلامی در وب‌سایت خود خبر داد که این نشریه در روز چهارشنبه، ۱۶ دی، منتشر و توزیع شده است.

هیئت نظارت بر مطبوعات ایران روز دوشنبه، ۱۴ دی، پروانه هفته‌نامه «یالثارات»، وابسته به تشکیلات انصار حزب‌الله، را به دلیل «اصرار» بر «توهین» به شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، لغو امتیاز کرد.

با این حال وب‌سایت گروه انصار حزب‌الله روز چهارشنبه، ۱۶ دی، خبر داد که شماره ۸۲۷ نشریه «یالثارات» منتشر و در دکه‌های مطبوعاتی توزیع شده است.

وزارت ارشاد و هیئت نظارت بر مطبوعات ایران هنوز به انتشار هفته‌نامه «یالثارات» پس از لغو امتیاز آن واکنش نشان نداده‌اند.

بر اساس گزارش وب‌سایت انصار، «برگ‌هایی سیاه از کارنامه» معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و توضیحات عبدالحمید محتشم، مدیرمسئول «یالثارات»، درباره به گفته آقای محتشم «بددهانی» خانم مولاوردی از جمله مطالب شماره جدید این نشریه است.

نشریه «یالثارات» در این شماره همچنین گزارش‌هایی انتقادی از سیاست‌های دولت حسن روحانی درباره فضای مجازی و توافق اتمی وین منتشر کرده است.

این نشریه در شماره‌های پیشین خود با انتقاد از سیاست‌های دولت حسن روحانی، خانم مولاوردی را «همپالگی» یک فعال حقوق زنان معرفی کرده و این فعال حقوق زنان را با لفظ «فاحشه» مورد خطاب قرار داده بود.

خانم مولاوردی در اعتراض به این مطلب اعلام کرد که این نشریه به او «توهین شنیع» کرده و«بدین ترتیب زهرچشم حسابی گرفته است تا زنان یادشان نرود معاون رئیس‌جمهور هم که باشند از تیغ تیز تخریب‌ها در امان نیستند!»

پس از این موضع‌گیری خانم مولاوردی، نشریه «یالثارات» بار دیگر با بازنشر نوشته‌های پیشین خود، از معاون رئیس جمهوری ایران خواست تا چنان چه از رویکرد این نشریه ناراحت است به لندن برود.

عبدالحمید محتشم، مدیرمسئول «یالثارات»، روز دوشنبه لغو مجوز این هفته‌نامه را «ناروا» خوانده و گفته بود کههنوز حکمی به او «ابلاغ نشده است».

آقای محتشم همچنین لغو امتیاز نشریه خود را نتیجه «کم‌طاقتی» دولت حسن روحانی در برابر انتقاد دانسته بود.

نشریه یالثارات در دی‌ماه سال ۹۲ و همچنین سال گذشته توقیف شده و پس از چند ماه رفع توقیف شده بود.

XS
SM
MD
LG