لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۵

از بخیه‌های ۱۵۰ هزار تومانی تا بازرسی از صدها عروسک


اعداد و ارقام بعضی وقت‌ها، حامل واقعیت‌هایی شگفتی‌آفرین هستند. رادیوفردا نگاهی دارد به آمار و ارقامی که به تازگی در ایران بر سر زبان‌ها بوده‌اند:

شمار قربانیان آنفلوآنزا در کشور ۴۲ نفر

۱۹ آذر٬ خبرگزاری صداوسیما: محمدمهدی گویا٬ مدیر مرکز مبارزه با بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، اعلام کرد تا روز پنج‌شنبه ۳۳ نفر در کرمان، پنج نفر در سیستان و بلوچستان، یک نفر در آبادان، یک نفر در کرج و ۲ نفر در لرستان بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند.

تولید روزانه ۳۱۳ تن زباله در روستاهای همدان

۱۸ آذر٬ خبرگزاری تسنیم: فریدون عربی٬ مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری همدان، اعلام کرده روزانه ۳۱۳ تن زباله در روستاهای همدان تولید می‌شود که «بخش قابل توجهی از زباله‌ها به صورت غیرقانونی و غیربهداشتی دفن می‌شوند.»

بازرسی ۲۸۰۰ عروسک خریداری شده در عراق

۱۸ آذر٬ ایرنا: محمد شرفی٬ رئیس پلیس پیشگیری ناجا از بازرسی دو هزار و ۸۰۰ عروسک وارد شده از عراق توسط زائران اربعین خبر داد. پیش‌تر مقام‌های مسئول از کشف «مواد مشکوک» از ۳۰۰ عروسک خبر داده بودند.

۵۰ درصد مشاغل رده پایین در دست افغان‌هاست

۱۷ آذر٬ خبرگزاری مهر: علی اقبالی٬ مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که ۵۰ درصد نیروی کار مشاغل رده پائین کشور را افغان های مقیم ایران در دست دارند، افزوده «۱۹۰ هزار نفر از اتباع خارجی با کارت کار در ۱۴ استان اصلی و مجاز کشور مشغول به کار هستند.»

شناسایی بیش از ۳۰۰ هزار کاربر تلگرام در استان مرکزی

۱۷ آذر٬ خبرگزاری تسنیم: محسن کریمی٬ فرمانده سپاه استان مرکزی از شناسایی بیش از ۳۰۰ هزار کاربر «تلگرام» در این استان از سوی سپاه پاسداران خبر داد.

مرگ ۷۳۸۷ نفر بیمار مبتلا به ایدز

۱۶ آذر٬ ایسنا: شکراله سلمان‌زاده٬ رئیس مرکز بهداشت خوزستان از مرگ هفت هزار و ۳۸۷ نفر در ایران بر اثر ابتلا به بیماری ایدز خبر داد.

بازداشت ۵۳ حامی تفکر داعش از سوی پلیس فتا

۱۶ آذر٬ خبرگزاری فارس به نقل از کمال هادیانفر٬ رئیس پلیس فتا (پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات) از بازداشت ۵۳ نفر در ایران خبر داد که به گفته او «حامی تفکر داعش» هستند و سایت‌های این گروه را اداره می‌کرده‌اند.

تجربه جنسی ۲۸ درصد نوجوانان تهرانی زیر ۱۸ سال تجربه

۱۵ آذر٬ سایت «مهرخانه»: چند جامعه‌شناس اعلام کردند ۲۸ درصد نوجوانان تهرانی زیر ۱۸ سال «تجربه جنسی» داشته‌اند٬ ۵۰ درصد طلاق‌ها در تهران به علت مشکلات جنسی است و ۵۲ درصد دختران ساکن خوابگاه‌های دانشجویی دوست پسر داشته‌اند.

انتصاب ۸ زن به عنوان بخشدار در شهرهای خوزستان

۱۵ آذر٬ خبرگزاری مهر: هشت زن به عنوان بخشدار در مناطق مختلف استان خوزستان منصوب شدند.

رها شدن روزانه هشت نوزاد در اصفهان

۱۵ آذر٬ خبرگزاری مهر: روزانه هشت نوزاد در خیابان‌های شهر اصفهان رها می‌شود.

شکافتن بخیه‌های چانه یک کودک به خاطر ۱۵۰ هزار تومان

۱۵ آذر٬ روزنامه «اصفهان زیبا» گزارش کرد که کادر درمانی بیمارستانی در «خمینی‌شهر» اصفهان٬ بخیه‌های چانه کودک چهار ساله‌ای را به علت ناتوانی والدین وی در تامین هزینه ۱۵۰ هزار تومانی درمان٬ شکافته و درمان وی را متوقف کردند.

بزرگ‌ترین رکود ۳۵ سال اخیر در سال ۹۴

۱۴ آذر٬ خبرگزاری تسنیم: مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد سال ۱۳۹۴ ایران دچار بزرگترین رکود ۳۵ سال اخیر خود شده و وزارت اقتصاد دو هزار مجوز شناسایی کرده که سد راه تولید هستند.

۷۰ درصد بازنشستگان ایران زیر خط فقر قرار دارند

۱۴ آذر٬ خبرگزاری ایسنا: علیرضا امیری٬ عضو هیئت مدیره کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی کشور اعلام کرد «۷۰ درصد بازنشستگان و کارگران ایران حداقل‌بگیر بوده و زیر خط فقر قرار دارند.»

کشف ۱۵۹۲ مدرک هویت جعلی از زائران اربعین

۱۳ آذر٬ خبرگزاری ایسنا به نقل از علی دولتی٬ فرمانده انتظامی استان ایلام از پیدا شدن هزار و ۵۹۲ جلد مدارک هویتی اعم از گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی مربوط به زائران اربعین خبر داد.

مرگ یکصد هزار نفر در جاده‌ها طی پنج سال

۱۱ آذر٬ خبرگزاری مهر در گزارشی از مرگ ۱۰۰ هزار نفر در ایران طی پنج سال گذشته در پی حوادث رانندگی در جاده‌ها خبر داد.

نابودی ۹۰ درصد حیات وحش ایران طی ۴۰ سال

۱۱ آذر٬ خبرگزاری مهر: محمد درویش مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست از نابودی ۹۰ درصد حیات وحش ایران در ۴۰ سال گذشته خبر داد.

آقای درویش گفته ایران در چهار دهه گذشته بیش از ۹۰ درصد حیات وحش خود را از دست داده و آمار یک میلیون و ۳۰۰ هزارتایی آهو، گوزن، گورخر، قوچ، میش، کل و بز به کمتر از ۱۱۰ هزار رسیده است.

۴۵ درصد اقتصاد ایران سیاه و قاچاق است

۱۰ آذر٬ ایسنا: جمال رازقی٬ نائب رئیس اتاق بازرگانی شیراز اعلام کرده ۴۵ درصد از اقتصاد کشور را اقتصاد «سیاه و قاچاق» تشکیل می‌دهد.

XS
SM
MD
LG