لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۳

کشف ده‌ها قبضه اسلحه در سرپل ذهاب در استان کرمانشاه


دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه از کشف ۶۰ قبضه اسلحه کلت کمری در «سرپل ذهاب» خبر داد و گفت که حاملان این محموله به عراق متواری شده‌اند.

خبرگزاری‌های ایران از جمله ایسنا روز چهارشنبه، ۱۱ مرداد، به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور گزارش کردند که «تحقیقات به منظور شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار» قرار گرفته است.

محمدحسین صادقی٬ دادستان کرمانشاه، اعلام کرد که «متهمان پس از تعقیب و گریز با عبور از مرز به داخل کشور عراق» فرار کرده‌اند.

آقای صادقی از هنگ مرزی کرمانشاه به عنوان نیروی کشف‌کننده این محموله سلاح گرم نام برد.

«سرپل ذهاب» یکی از شهرهای استان کرمانشاه است که با کشور عراق مرز مشترک دارد. کرمانشاه در ماه‌های اخیر به واسطه سکونت عاملان دو حمله تروریستی گروه «داعش» در تهران خبر‌ساز شده است.

تیرماه امسال نیز دادستان کرمانشاه از دستگیری بیش از ۵۰ تن از «عناصر مرتبط و پشتیبان گروه‌های تروریستی» در این استان پس از حملات روز ۱۷ خرداد در تهران خبر داده بود.

این مقام قضایی اعلام کرده بود که مقادیر قابل توجهی از کمربندهای انفجاری، چاشنی های الکترونیکی و تسلیحات از دستگیرشدگان کشف و ضبط شده است.

روز دوم مردادماه سال جاری هم خبرگزاری مهر به نقل از یک منبع «آگاه امنیتی» خبر داد که نیروهای وزارت اطلاعات ایران در یکی از روستاهای استان کرمانشاه در نزدیکی مرز عراق، یک خانه تیمی کشف کردند که با عوامل حملات مسلحانه چندی پیش گروه داعش در تهران مرتبط بوده است.

این منبع آگاه امنیتی٬ خانه تیمی کشف شده را محل اختفای عوامل «تروریستی تکفیری» معرفی کرده و گفته بود که پس از ضبط اسناد و مدارک موجود در آن، خانه به دستور مقامات قضایی تخریب شده است.

مقام‌های امنیتی و قضایی ایران پس از حملات روز ۱۷ خرداد به مجلس شورای اسلامی و آرامگاه آیت‌الله خمینی در تهران، تاکنون از دستگیری ده‌ها تن از افراد وابسته به گروه داعش در مناطق مختلف ایران خبر داده‌اند.

خردادماه امسال هم پلیس کرمانشاه از بازداشت دو نفر در ارتباط با حملات مرگبار داعش خبر داده بود.

نیروی انتظامی نیز طی این مدت از دستگیری افراد مرتبط با داعش در تهران و کرج خبر داده است.

در جریان دو حمله گروه حکومت اسلامی، داعش، به آرامگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی و ساختمان مجلس در روز چهارشنبه ۱۷ خرداد٬ دست‌کم ۱۷ نفر جان باختند و ۵۲ نفر دیگر زخمی شدند.

با گذشت بیش از ۴۰ روز از وقوع این حملات٬ تلاش‌ نهاد‌ها و سازمان‌های امنیتی٬ اطلاعاتی و قضایی در چند شهر ایران به منظور شناسایی و بازداشت دیگر عوامل مرتبط با گروه «داعش» ادامه دارد.

XS
SM
MD
LG