لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۰:۵۳

اذعان نماینده خامنه‌ای به بیگانگی جوانان با «مفاهیم و مبانی انقلاب»


نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران روز پنج‌شنبه در یک سخنرانی اذعان کرد که حکومت جمهوری اسلامی در انتقال «مفاهیم و مبانی انقلاب» به نسل سوم ناکام بوده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه، چهارم خرداد، در خبرگزاری تسنیم٬ علی سعیدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی، این اظهارات را در همایش «تبیین جایگاه قرآن در کاهش آسیب‎های اجتماعی» در گرگان بیان کرد.

وی در سخنرانی خود همچنین از «برخی» افراد که «مدل سکولار» اسلام را قبول دارند انتقاد کرد.

آقای سعیدی همچنین به «نسل سومی» اشاره کرد که «از انقلاب بیگانه است و نتوانستیم آنها را با مفاهیم و مبانی انقلاب آشنا کنیم.»

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه توضیح بیشتری درباره این موضوع نداد و به دلایل ناکامی نظام در این موضوع نیز اشاره نکرد.

اما پیشتر نیز محمدحسین نجات٬ معاون فرهنگی سپاه، در همین زمینه گفته بود که جمهوری اسلامی در فضای مجازی در جذب «قشر خاکستری» جامعه ناموفق بوده است.

آقای نجات گفت: «ما در فضای مجازی در ارتباط با قشر حزب‌اللهی موفق و در مواجهه با قشر خاکستری جامعه ناموفق بوده‌ایم؛ ما باید این بخش جامعه را به تولیدکننده در عرصه انقلاب اسلامی تبدیل کنیم.»

وی با بیان این که جمهوری اسلامی تاکنون نتوانسته «پیام انقلاب را برای مردم عادی کشور» تشریح کند ادامه داده بود که «باید ما در اینجا توجه داشته باشیم که این قشر چگونه صحبت می‌کنند و این یک نکته طبیعی است که زبان این قشر با زبان قشر حزب‌اللهی جامعه تفاوت داشته باشد.»

علی سعیدی٬ نماینده خامنه‌ای در سپاه، هم در همین راستا روز پنج‌شنبه به مبلغان این نیرو توصیه کرد که «اگر به مقتضیات زمان توجه نکنند در امر تبلیغات توفیق شایسته‎ای را نخواهند داشت.»

وی از مبلغین خواست تا «به شبهاتی که در بین جامعه وجود دارد پاسخ بدهند» و در سخنرانی‌ها «پیام خود را به شکل غیرمستقیم به مردم انتقال دهند.»

آقای سعیدی افزود که مبلغین باید هم به «شور» و هم به «شعور» توجه داشته باشند.

احمد علم‌الهدی٬ عضو مجلس خبرگان رهبری هم در سال ۹۳ گفته بود که جوانان نسل سوم درباره «حقانیت» انقلاب سال ۱۳۵۷ دچار «تردید» شده‌ و این فکر به ذهن‌شان خطور کرده که «شاید» پهلوی حکومت «برحقی» بوده است.

امام جمعه مشهد در ادامه از صمعت فیلمسازی هالیوود به عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی نام برده بود که نسل جوان را درباره «حقانیت» انقلاب اسلامی دچار «تردید» کرده است.

XS
SM
MD
LG