لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۲

رئیس دفتر خامنه‌ای: بزرگ‌ترین منکر مخالفت با نظام است


رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی «بزرگ‌‌ترین منکر» در کشور را «مخالفت با نظام اسلامی» دانسته و گفت که «برخی فکر می‌ کنند نهی از منکر تنها نهی کردن افراد بدحجاب در خیابان است».

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر رهبر، روز شنبه، ۱۲ اردیبهشت، با اشاره به سخنان رهبر جمهوری اسلامی در سال جدید گفت: «ایشان فرمودند که امروز بزرگ‌ ترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی و بد ترین منکر مخالفت با نظام اسلامی است، ایشان با این جمله باب جدیدی را برای تحقیق و پژوهش علما باز کردند.»

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز اول فروردین «بزرگ‌ترین معروف» را «ایجاد و حفظ نظام اسلامی» دانسته بود.

آقای محمدی گلپایگانی روز شنبه همچنین تاکید کرد: «امروز برخی فکر می‌ کنند نهی از منکر تنها نهی کردن افراد بدحجاب در خیابان است و البته که این کار بسیار مهمی است، اما باید بدانیم بزرگ‌‌ترین منکر مخالفت با نظام اسلامی است. »

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، روز شنبه، پنجم اردیبهشت، گفته بود که «منکر اصلی» در جامعه فقر، بیکاری و فساد است و این‌ها را باید از بین ببریم.

وی تاکید کرده بود: «ما در حال حاضر به چند تا فرع اسلام چسبیده‌ایم و فکر می‌کنیم که همه منکر و معروف آنهاست.»

این سخنان انتقادهایی را به دنبال داشت، از جمله روزنامه جوان، نزدیک به سپاه پاسداران، در این باره نوشت: «یقین بدانیم که کشف حجاب برخی زنان... از پدیده‌های منکری از جنس‌‌ همان بیکاری مورد تأکید رئیس جمهور و چه بسا فرا‌تر از آن است و حاکمیت بر اساس تکلیفی که بر عهده دارد، موظف به رفع این معضل از جامعه است.»

آقای روحانی روز یک‌شنبه، ۲۳ فروردین، نیز گفته بود که «متأسفانه در جامعه امروز نهی از منکر را فقط و فقط در بعضی از خیابان‌ها آورده‌اند، آن هم علیه زنان و بس.»

«به زودی آل‌ سعود به‌ آل‌ سقوط تبدیل می‌شود»

رئیس دفتر رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مداخله نظامی عربستان سعودی در یمن گفت که «با عنایت پروردگار» به ‌زودی «آل‌ سعود» به‌ «آل‌ سقوط» تبدیل می‌شود.

وی اضافه کرد: «مردم بی‌گناه یمن امروز زیر بمباران عربستان جان می‌دهند و قربانی زیاده‌خواهی آل سعود می‌شوند.»

در همین حال محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز دوشنبه، ۷ اردیبهشت، گفته بود که «موج اول انقلاب اسلامی موجب فروپاشی کمونیسم شد و موج‌های بعدی انشاالله سقوط آل سعود را در پی خواهد داشت.»

روابط ایران و عربستان، به‌ویژه در هفته‌های اخیر، بر سر یمن تیره‌‌تر شده و وزارت خارجه ایران در دو هفته گذشته دو بار کاردار عربستان در تهران را برای اعتراض به حمله به حوثی‌ها و جلوگیری از فرود هواپیماهای ایرانی در صنعا احضار کرده است.

ایران متهم به حمایت نظامی از شورشیان شیعه حوثی در یمن است، در مقابل اما ائتلاف منطقه‌‌ای به رهبری عربستان سعودی از روز چهارشنبه، دوم اردیبهشت، حملات هوایی خود به این گروه در مرکز و جنوب یمن را تنها یک روز پس از اعلام خاتمه آن بار دیگر از سر گرفت.

شورشیان شیعه حوثی سال گذشته با یورش به صنعا، دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری قانونی یمن از منظر سازمان ملل، را سرنگون کردند.

آقای منصور هادی در فوریه گذشته به شهر عدن در جنوب یمن گریخت و به دنبال پیشروی شورشیان به عربستان پناهنده شد.

XS
SM
MD
LG