لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۵۷

انتشار گاز در پتروشیمی ماهشهر قربانی گرفت


مدیر روابط عمومی پتروشیمی اروند ماهشهر از مرگ یکی از کارکنان و مسموم شدن یکی دیگر از پرسنل این مجتمع بر اثر «انتشار گاز» در بامداد روز جمعه، شش شهریور، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، ابراهیم چگینی، مدیر روابط عمومی این سازمان، گفت که در حادثه گازگرفتگی در یک واحد از این مجتمع، فردی به نام رضا یگانه جان خود را از دست داده و علی رجبی فرد، دیگر پرسنل این مجتمع، نیز دچار «مسمومیت شدید» شده است.

به گفته آقای چگینی، علت دقیق این حادثه از سوی کار‌شناسان در حال بررسی است و نتایج آن «به‌زودی» اعلام می‌‌شود.

شرکت پتروشیمی اروند در سایت سه منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر قرار دارد و از جملهبزرگ‌‌ترین تولیدکنندگان پی‌وی‌سی، PVC، نوعی پلاستیک با کاربرد زیاد است.

انتشار گاز در مجمتع‌های پتروشیمی پیش از این نیز بارها باعث کشته شدن کارکنان این واحدها شده است.

آخرین مورد از انتشار گاز در پتروشیمی مارون باعث آتش‌سوزی در این پتروشیمی در روز نهم تیرماه شد که شهرام محمدی، از کارکنان این مجتمع، با هدایت سایر کارکنان به بیرون از محل آتش‌سوزی و بستن شیرفلکه اصلی، مانع از بروز یک انفجار و مرگ همکاران خود شد.

شهرام محمدی اما خود روز جمعه، ۱۹ تیر، بر اثر جراحات ناشی از آتش‌سوزی در بیمارستان چمران تهران درگذشت.

پیش از آن نیز رسانه‌های ایران در اردیبهشت‌ماه از مرگ چهار نفر از کارگران پالایشگاه شازند اراک بر اثر انتشار گاز سولفید هیدروژن و گوگرد خبر داده بودند.

در آبان سال ۹۳ نیز خبرگزاری کار ایران، ایلنا، از مرگ دو کارگر پتروشیمی «جم» در بوشهر بر اثر استنشاق گاز نیتروژن خبر داده بود.

در سال‌های گذشته همچنین تعدادی از کارکنان مجتمع‌های پتروشیمی در کشور بر اثر انفجار کشته شده‌اند.

خبرگزاری کار ایران، ایلنا، در گزارشی با اشاره به مصدوم شدن ۱۸ هزار و ۹۱۶ نفر در حوادث کار در سال ۹۳ اعلام کرده بود که ۱۲۱ نفر از این افراد فوت شده‌‌اند.

به گفته این خبرگزاری، ۱۷ هزار و ۵۵۱ نفر معادل ۹۲ درصد از این افراد بهبودی کامل یافته‌‌اند، ۴۵۸ نفر ازکارافتاده شده‌اند و ۷۸۶ نفر غرامت نقص عضو دریافت کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG