لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۳

ایرنا: بازداشت ۹ نفر از عوامل تیراندازی‌های شبانه در ماهشهر


خبرگزاری ایرنا از بازداشت ۹ نفر از عاملان «تیراندازی‌های شبانه» در بندر ماهشهر و بندر «امام خمینی» در روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه، ۱۳ تیرماه، در این خبرگزاری٬ یک مقام آگاه که خواسته به نامش اشاره‌ای نشود٬ این خبر را در اختیار این رسانه گذاشته است.

به گفته وی٬ بازداشت این ۹ نفر پس از آن اتفاق افتاد که آنها با «تیراندازی‌های مکرر» در سطح شهر٬ «موجب رعب و وحشت» مردم شدند.

به گفته این مقام، «سلاح‌های این افراد نیز کشف و ضبط شد.»

آن ‌طور که این مقام آگاه گفت٬ مأموران انتظامی این افراد را «در حین ارتکاب جرم» بازداشت کردند و تعدادی از آنها نیز «طی تعقیب و گریز به همراه سلاح و فشنگ‌هایشان دستگیر» شدند.

روز پنجم دی‌ماه سال گذشته نیز فرماندار بندر ماهشهر از بازداشت ۱۴ نفر در ارتباط با تیراندازی‌ها در شهرستان بندر ماهشهر خبر داده بود.

منصور قمر گفته بود که مسئولان امنیتی، انتظامی، بسیج و قضایی بندر ماهشهر مصوبه‌ای را به تصویب رسانده‌اند تا «با افرادی که با سلاح در سطح شهرستان اقدام به تیراندازی کنند علاوه بر ضبط سلاح برخورد جدی شود.»

با این حال به نظر می‌رسد برخوردها با این افراد راضی‌کننده نبوده است٬ چرا که امام جمعه بندر ماهشهر به تازگی خواستار برخورد «جدی‌تر» با این افراد شده بود.

عبدالحسین غبیشاوی در خطبه‌های نمازجمعه ۹ تیرماه گفته بود که «برخورد قضایی با عوامل تیراندازی‌های برنامه‌ریزی‌شده شبانه در استان خوزستان تاکنون رضایت‌بخش نبوده و انتظار می‌رود برخورد جدی‌تری با این افراد صورت گیرد.»

وی از مقام‌های استان خواسته بود در برخورد با عاملان تیراندازی شبانه «سهل‌انگاری» نکنند و با توجه به اهمیت «امنیت مردم»٬ مجرمان را شناسایی و بازداشت کنند.

امام جمعه بندر ماهشهر٬ عاملان این تیراندازی‌ها را «عده‌ای معاند و مزدور» معرفی کرد که از سوی افرادی که به هویت آنها اشاره نکرد٬ «تأمین مالی می‌شوند.»

XS
SM
MD
LG