لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۵:۳۲

«دو کشته» و ۱۷ مصدوم در پی زلزله شش ریشتری در خراسان رضوی


خانه‌ای در شهر تربت‌جام در نزدیکی مشهد که در اثر زلزله روز چهارشنبه فرو ریخته است.
خانه‌ای در شهر تربت‌جام در نزدیکی مشهد که در اثر زلزله روز چهارشنبه فرو ریخته است.

خبرها از استان خراسان رضوی حاکی است که زمین‌لرزه روز چهارشنبه که چند شهر را لرزاند «دو کشته» و دست‌کم ۱۷ مصدوم بر جای گذاشته است. تاکنون ۳۱ پس‌لرزه در این منطقه ثبت شده است.

زمین‌لرزه‌ای با بزرگی ۶.۱ ریشتر صبح روز چهارشنبه، ۱۶ فروردین‌ماه، شهر مشهد و چند شهر دیگر در استان خراسان رضوی را لرزاند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، به نقل از یک مقام در هلال احمر از «دو کشته و ۱۷ مصدوم» در اثر این زمین‌لرزه خبر می‌دهد.

با این حال آن طور که این خبرگزاری می‌گوید، هنوز از تعداد کل مصدومان این حادثه طبیعی اطلاع دقیقی در دست نیست.

هنوز گزارشی رسمی از خسارات احتمالی این زلزله منتشر نشده، اما در گزارش‌ها آمده است که شبکه تلفن در برخی از مناطق نزدیک به کانون زلزله دچار اختلال شده است.

نمایی از یک دیوار بازار رضا در مشهد
نمایی از یک دیوار بازار رضا در مشهد

در همین زمینه خبرگزاری صداوسیما خبر داده است که در پی وقوع این زلزله خطوط تلفن در شهر مشهد هم قطع شده است.

وب‌سایت خبری خبرآن‌لاین نیز گزارش داده است که این زمین‌لرزه و پس‌لرزه‌های «شدید» آن باعث وحشت و هراس مردم مشهد و گریز آنها به خیابان‌ها شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، این زمین‌لرزه در عمق ده کیلومتری زمین و در ۸۰ کیلومتری جنوب شهر مشهد، مرکز استان، رخ داده است.

این خبرگزاری کانون زمین‌لرزه روز چهارشنبه را شهر سفیدسنگ در نزدیکی فریمان گزارش کرده است.

خبرگزاری میزان به نقل از معاون عملیات امداد و نجات سازمان هلال احمر از تخریب «۶۰ تا صد درصدی» چند منزل مسکونی حاضر در کانون زمین‌لرزه در خراسان رضوی خبر داد.

خبرگزاری رویترز در گزارش خود به نقل از مرکز زمین‌شناسی ایالات متحده می‌گوید که این زلزله در عمق ۳۳ کیلومتری اتفاق افتاده است.

این زمین‌لرزه ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه رخ داد.

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری ایران، به دنبال این زلزله شدید، چند پس‌لرزه با قدرت سه تا ۴.۷ ریشتر نیز شهر سفیدسنگ را تکان داده است.

XS
SM
MD
LG